• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

kissekatt
    Jag har svarat dig tidigare, men instämmer med Rocketqueen, det är ett jättebra köp!!! Håller med om allt hon skrev om dosan och applicering.

Om du tar registerd mail när du handlar tappas garanterat ingenting bort, och skulle det göra det är det försäkrat. Jag tar alltid insurance om säljaren inte erbjuder RM. Men det gör de flesta seriösa säljarna.

Ebay är ett relativt säkert ställe att handla även dyra grejer från, OM man väljer sina säljare med omsorg!

• kissekatt

Hej igen! Mia.maria - vad är registered mail? Får man ett nr då som man kan spåra? Har aldrig testat det men det låter ju bra om det är så. Ja, jag vet, jag har velat så mkt när det gäller Nars - har aldrig testat det irl så jag är lite osäker. Känns som en chansning - tänk om det inte funkar? Och jag har tillräckligt m grejer hemma som inte funkar på mig... men man måste å andra sifan chansa för att vinna! :)

• rocketqueen

kissekatt, tänkte bara nämna att om du ska prova något genom köp på nätet och inte i butik så är förmodligen Orgasm+Laguna bland det säkraste du kan välja... ;) De nyanserna passar så många.

Mia.Maria
    Tack för kommentaren på bloggen! :D:D Och här också förstås!! Hjälp, vad konstigt det känns med en blogg...My GOD!!

jocelyn
    Ni här får bli mina gästskrivare! :D:D:D Jag är tacksam för all hjälp och feedback jag kan få...

• mippemutt

Har suttit och läst denna tråd ända från början och fått många bra tips.
    Har nu även lagt din blogg som favorit rocketqueen.

• rocketqueen

Oj, oj, vad roligt!! Kom gärna med tips mippemutt!

• kissekatt

Bloggen är galant! Jättekul att du startader! Fixade du allt detta igår kväll och imorse? Snabbt jobbat!

Jag håller med om att man får en massa tips i den här tråden men oj va mkt saker man kommer på att man behöver! Tex en smashbox nr 19 till min ID foundation. Och TBS Liquid Lip Colour lät ju också som något jag måste kolla lite närmare på!

• MuffinsTönt

Hejsan!
    Min fråga passar kanske inte in här. Men jag vet inte vart annars heller...
    Jag har hört talas om en sån mall för ögonbrynsnoppring. Vet ni var man kan få tag på det?
    Tack för hjälpen!!

• tingtingeling

Rocketqueen
    TACK för mail! Svar kommer där!
    Och UNDERBART att du startat en blogg! Nu ska jag ägna mig åt den en stund. Tjohoooo. :D

• pickolina

rocketqueen
    Shit vad roligt att du fixat en blogg! La till den som "favorit" omedelbart igår kväll... :D Skrattade lite för mig själv precis..läste att du anv MAC Concrete + #266 till dina ögonbryn..själv använder jag MAC Coquette + #266... *fniss* Köpte dem för massvis med år sedan. Ögonskuggan borde väl egentligen bytas ut då den blivit så gammal men faktum är att den är minst lika bra fortfarande så det "sk*ter" jag i.... :D Men kul att läsa att du anv ungefär samma produkter, då är man kanske inte helt ute och cyklar... ;) :D

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!