• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

tingtingeling, jag använder "bamboo" med antingen en grå eller en brun skugga, och då har jag de bruna "11" från FACE, "Choco D'Or", eye dust "lounge" eller den grå "crow" från MUS.

Att tänka på, det främsta är nog att öppna försiktigt och att inte spilla ut! ;):D Annars; ta inte för mycket på borsten för då trillar det bara av när man ska applicera. Jag brukar ta lite på penseln och arbeta in det lite i locket. Använder man dem med torr pensel blir det ett naturligt och inte jätteskimrande intryck, med fuktad pensel blir det mer glittrigt och metalliskt, och med blend&fix blir det extremt intensivt och blankt. (Blend&Fix är en vaselinbaserad "gegga" som man blandar med för att få det att sitta bättre och för att få en mer metallisk effekt.) De räcker hur länge som helst och det är snygga färger. Jag tycker inte att de är så svårjobbade, men det är lite svårare än med "fast" ögonskugga.

• tingtingeling

Ah.. men alltså... nu kommer dumfrågan. Bamboo är ju rätt mörk i färgen (ser det ut som på nätet i alla fall) Men det är även de andra färgerna ex crow. Använder du då bamboo på hela ögonlocket och ex crow i globlinjen och "ögonvrån", eller hur gör du här?

Du har förresten inte fler bilder att visa? Din förra bild tidigare i tråden var så grymt inspirerande!!!

• rocketqueen

Ja, den ser ut så, även i burken, men på huden är den inte alls mörk! (Hemsidan är förresten grymt missvisande på många färger...)

Tyvärr har jag inte det just nu, längtar till jag kan köpa en kamera för då skulle jag kunna ta kort och visa! Hmmm...kanske skulle spara in på sminket och spara till en kamera någon gång... Ähm. ;):D:D:D

• rocketqueen

Just det ja, jag använder Bamboo på hela ögonlocket och sedan den mörka skugga i globlinjen och mot ytterkanten av ögat, som ett "V" och sedan brukar jag sudda så det blir liite kattögon (absolut inte mycket, men jag nämner det så du förstår hur formen blir).

• tingtingeling

Ah då är jag med dig! :)

Dagens idé är att alla vi flitiga makeupaholics lägger en slant var så du kan köpa dig en kamera! Skulle ju gagna oss alla! :D

• rocketqueen

Haahaaa! DET låter bra! :D Rocketqueens sponsorfond! :D:D Funderar på att starta en sminkblogg, fast det finns redan så många...

• tingtingeling

JAAAAAAAAAAA ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH gör det!!! Fast då MÅSTE du ju skaffa kamera så du kan visa dina prestationer! ;)
    Jag lovar vara flitig besökare!

• rocketqueen

Hehehehe, oj vad kul med sådan respons! :D:D Hmm...kamera...

• kissekatt

Jag är med och sponsrar! :D

• tingtingeling

Ja jag tillhör din fanclub i alla fall! :D

Jag har sett din mailadress tidigare här i länken, om jag skickar en liten fråga till dig - har du då lust att kolla din mail?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!