• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Pepparmyntan

Bulldog, det låter inte bra. Vad var det för märke på din billiga borste? Var beställde du den från?

• rocketqueen

bulldog, hehehe! Precis som pickolina säger, det misstaget har vi nog alla gjort någon gång! :D :D

kissekatt! Vad har du för färger i dig själv? :) Lättare att ge råd då...

• rocketqueen

kissekatt
    Kolla alltid säljarens feedback, jag handlar helst på 100% positive. EbayUK beställer jag helst också ifrån, går snabbare med leverans då och inte lika stor risk att det kommer bort! För mig har aldrig något paket gått förlorat som jag beställt från Ebay...

• kissekatt

Tack rocketqueen!
    jag är mellanblond (hmmm... råttfärgad?) m ljusare slingor. Gröna/blå ögon. Använder inte varma färger (men jag har en ögonskugga i bronz som jag gillar jättemycket och som funkar perfekt - är inte bronz en varm färg eg?)

• kissekatt

En av säljarna som jag har kollat har 100% positiv feedback men han/hon har "bara" ca 500 poäng. Är det för lite?

• rocketqueen

kissekatt
    Då kan du nog ha både Orgasm och Laguna! Båda två passar de flesta med ljus hy. Orgasm ger ett väldigt piggt intryck, kan vara bra såhär på vintern! Det är en av mina absoluta favoriter, väldigt fint persikorosa. Den färgen framhäver också grönblå ögon och gör dem intensivare. Laguna kan man ha både på sommaren när man är lite brunare och på vintern för en bronzeffekt (applicera med lätt hand). Fin kvalitet och sitter länge.

Nej, den säljaren tycker jag verkar bra.

• kissekatt

tack snälla för hjälpen! Japp, behöver verkligen ngt som piggar upp nu! En till fråga, har precis beställt benefits dandelion (har inte fått den än så jag har inte kunnat testa)som också ska vara lite uppiggande - är det då onödigt att köpa orgasm? För orgasm är väl också lite skimmer i? jag menar inte att man ska använda båda på samma gång men blir det två produkter med liknande användningsområden? fast dandelion är väl väldigt ljus och inte så mkt färg?

Sorry att jag spammar dig med frågor! :D

• rocketqueen

Anytime! :) Nja, Dandelion (inte så mycket färg) är lite mer så att man kan ha den över hela ansiktet för att ge lyster och pigga upp. Orgasm ger mycket mer färg och är "bara" ett rouge. Båda är med skimmer, men används på olika sätt så det blir inte överflödigt med båda produkterna...

• kissekatt

Exakt det svaret jag ville ha! Hihihi! Tack!

• tingtingeling

Hellooooooo girls!

Rocketqueen, den där bamboo låter spännande! Vad skulle du kombinera den med för skuggor?
    Jag är heller inte van vid att använda eyedust. Något speciellt att tänka på? Är de svårjobbade?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!