• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Anette34

Hej tjejer Har ni några tips på sidor med sminktips?

• pradagirl

hej tjejer
    "my name is pradagirl and i am an makeup holic...

• vixen not a tramp

utvandraren
    Jag väntar på leverns med STILA borstar, update kommer!

• pradagirl

hej hoppas att det är ok med ännu en tjej här inne, har följt er ett tag och fått många bra tips, delar med mig av ngr av mina egna favoriter...
    -paul and joes duo mascara
    -miss dior cherie parfym
    -rosebud lip balm
    -philosophy vanilla cake shower gel
    -hms roll on lovely
    Detta står nu på min inköps/önskelista någon med erfarenhet av någon av dessa produkter tar jag tacksamt emot inlägg
    -nars cream eyeshadow "zardoz"
    -smashbox photo finish foundation
    -amazing cosmetics concealer
    -stilas smudge pots
    -benefits eye brightner pen
    -comptoir pacifique vanilla extreme de toilet
    Är oxå på jakt efter det ultimata läppglanset, som inte kladdar så dant, har provat de flesta märken tror jag men blir alltid lite besviken, skulle vilja ha så där röda/rosa läppar precis som jordgubbar, ni vet.
    Alla tips tas tacksamt emot.
    Tack för den roligaste tråden här.

• jocelyn

Klart vi behöver fler tjejer i makeupaholic-tråden! :)

• Sesa

Hej alla!! Vill tipsa alla brunetter om ett underbart nudeläppglans. Det kan nämligen se lite konstigt ut om man som brunett med bruna ögon har nude-färger på läpparna, det kan bli en konstig kontrast. Jag vill tipsa om min favorit som är galet snygg. DuWops gloss i nyansen Buttercup. Sotade ögon till det blir såå fint. Jag är brunett med hudnyans medium på vintern till medium beige. Alltså lite gula undertoner :)

Mia.maria jag älskar också TBS:S White Musk doftar så härligt rent på något sätt.. :)

• rocketqueen

Brudivinter, vad KUL att du gjorde det så snyggt! :):) Angående den näst mörkaste skuggan så kan man säga att den ska inte riktigt vara ovanför ögonlocket alla gånger, utan i globlinjen som är övre delen av ögonlocket, där det "går in" lite. Och så måste färgerna vara ihopsuddade så att det blir snyggt! Nu hade Twiggy en väldigt överdrivet markerad globlinje, men här är ett par bilder på henne och där ser man var globlinjen är...

membres.lycos.fr/patriciaelker/eon/fevrier/twiggy.jpg
    images.google.se/imgres&imgrefurl=www.londonlee.com/AllofMe/english.html&h=870&w=1152&sz=151&hl=sv&start=60&tbnid=NqnKcA9sRfC1RM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dtwiggy%26start%3D40%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DN

Bara ett tips på vägen, för får man till det så blir det riktigt snyggt!

• rocketqueen

Åh nej, vilken lång länk det blev...

Hi, pradagirl!! Välkommen!

• rocketqueen

Nytt tips! MUS Eye dust i "bamboo" (tror att den heter det, ska kolla upp bättre idag när jag köper den) (en guldljusgrönskimrande nyans) är SÅ snygg, speciellt att blenda tillsammans med en gråbrun färg! Den ser väldigt grön ut i burken men på huden blir den guldig med ljust gröna toner. Eye dusterna räcker ju också i evighet...

• rocketqueen

Anette34, vad är det för tips du vill ha? ;)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!