• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • tingtingeling

Just det, ja, det var du som beställde Stilas borstar... Är du nöjd med dessa olika och vilka tycker du är bäst?

• vixen not a tramp

Ja, jag är nöjd! STILAs ögonbrynsborste är dock inte SÅ bra, väldigt hård och tunn. Köpte FACEs med naturhår istället och den är bra!

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Vad använder du?

• tingtingeling

Jag har borstar från MUS men känner inte att jag har total precision... Likaså saknar jag en bra blender. Sen har jag en rougeborste från YSL som funkar bra. Och så då Smashbox #1 och #19... :)

• vixen not a tramp

FACE blender är bra, STILAS oxå, den senare har jag. Billig på SBN just nu!

• tingtingeling

Vilken av dem har du som blender?

• tingtingeling

all over shadow brush?

• GretaG

hejsan alla sminktokiga,

här har ni en till. Jag har inte orkat ta mig igenom alla sidor, puh, ganska många.

Jag är på jakt efter en kabuki borste då jag använder id. make up. Jag har hört smashbox nämnas...
    Nån här inne som har en idé om vart jag kan hitta dessa på nätet lite billigare.

• tingtingeling

Välkommen, GretaG!!! Japp, jag tipsar om ebay butiken Just Beauty Direct. Kalasbra! :)

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Ja, så heter den nog!

• GretaG

tjingeling - tack för tipset. Ska genast spana.

*spanar*

Är det nån av er tjejer (killar) som har nån schysst bild på sotad make up. Jag ska ha det till min make som brud.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!