• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • tingtingeling

Jag skulle tacksamt ta emot tips om snygga ögonskuggor från ID. Har någon testat Queen Tiffany?

• rocketqueen

Hehey! Kul med lite nytt! tingtingeling, är "morning breeze" den jag tänker på så är den SUPERSNYGG, står på min att köpa-lista! Älskar guld och glam... :D

Ang ID:s skuggor älskar jag Celestine, Queen Tiffany som är som en mörkare variant är också helt kanon och passar de allra flesta. Väldigt klassisk (utan att vara tråkig) och snygg! True Gold är en jättesnygg guldskugga, sitter så bra hela kvällen. Någon speciell nyans annars du tänker på? Har testat en del...

jocelyn, vad kul att du äntligen hittat en bra!! Finns den i många nyanser?

• vixen not a tramp

Hello there rocketqueen! Hoppas du mår bra nu!!!

• tingtingeling

Hey, vad kul m både Rocketqueen och Mia.Maria här på en gång! :)

Morning breeze är guldig i tonen, ser nästan lite aprikosig ut i burken men skimrar supersnyggt i guld på!

Hade faktiskt ingen speciell tanke på vilken nyans jag är ute efter ang ID:s ögonskuggor, vill bara testa några... Är ju ögonskuggsfetishist! ;)

• rocketqueen

Hej hej Mia.Maria!!! :D Fortfarande trött, men på uppgång! Hoppas allt är bra med dig!

• rocketqueen

tingtingeling, det ÄR den jag tänker på! SÅ snygg! :D Från ID så är "Drama", "Nude Beach", "In the Buff" och de mörkbruna matta skuggorna fina också...

• jocelyn

Ja :) *glad*

Den fanns i 5 nyanser tror jag...jag har den ljusaste, nr 1.

YSL har även kommit med en ny foundation för den som letar sånt, denna är inspirerad av touche eclat och har en borste att arbeta in produkten med....låter som en riktigt smart grej!

• Lianna

Rocketqueen, är bara nyfiken; har du testat dina prover från Everyday Minerals och vad tyckte du i så fall jämfört med ID? Eller har fler testat och har synpunkter?

• MuffinsTönt

Hej!
    Jag har några frågor innan jag bestämmer mig vilket det blir.

Använder ni ID som vardags make up eller är det bara fest och andra spec tillfällen? I så fall vilken produkt använder ni då?

• Pnu

tingtingeling,
    Tänkte lägga till en skugga som jag gillar, förutom de som rocketqueen tipsar om. Citrus Twist, den är lite av en favorit just nu och den kommer vara supersnygg till våren.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!