• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

jocelyn
    VA? Låter förskräckligt!!!

• fiancé

Kollade min svarta skugga med guldglitter i (jubilee) och den står det inte triclosan alls över ingridienserna, men jag vet att deras nya microshadow i samma "tema"- en guldglittrig hade ett annorlunda innerhåll- var det den? Frågade säljaren om det och hon sa att det var för glittret som det var annorlunda. Vad är egentligen triclosan? Är talc lika bad? (Det står överst på jubileeskuggan)...:-S

• fiancé

Ah, okej. Då vet jag lite mer. Är jätteskeptiskt till alla ord som kaolin, talc och sånt, men vet egentligen inte ordagrant vad det är dåligt för...;) Nån som har nåt konkret att säga om vad de där typiska hatingidienserna kan göra för ont åt huden?

• jocelyn

Triclosan är bakteriedödande och finns i en del tandkrämer, diskmedel och rengöringsmedel. Dock dödar det även av bakterier man VILL ha kvar, samt att medlet orsakar cancer...jag vill inte ha nåt med triclosan i ögonen tack! Ska man behöva liksom leta igenom allt smink efter såna här grejer får man ju lägga av o sminka sig.....fattar inte hur de kunde lista triclosan som en "fördel" dock...pinsamt!

• vixen not a tramp

BE använder väl i alla fall inga såna konstiga ingridienser, så det borde vara ett säkert märke. Samt andra märken med mineralsmink.

• AdoreMe

Rocketqueen: Jag har blivit tipsad om dig när det är Nars bronzer Laguna, men tyvärr hittar jag inte om du har skrivit någonting om det :) Men du skulle i alla fall veta lite mer om färgen! *Ler vänligt*

• Bens wife

Hej, har en parfymfråga, nån som testat Beckhams parfym Intimately? Har hört att den ska va jättegod.

• kissekatt

Nu har jag testat mina nya ögonskuggor från BE - bla celestine! Snygg, ganska diskret färg med mkt skimmer. Det som jag blev mest imponerad över var hållbarheten - sitter som berg hela dagen. Jag använder ofta MAC ögonskuggor som jag tycker sitter riktigt riktigt bra men det här är det bästa jag nånsin testat! Och då sminkade jag mig runt 07 på morgonen och allt såg exakt lika snyggt ut runt 23. Finfint!

Har precis också beställt smashbox #19 - 204kr är väl ett rätt bra pris? Hoppas den kommer snart!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!