• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Modestie
    Jag bara ÄLSKAR (okej, jag överdriver lite) YSLs radiant touch. Den är så lätt och tunn, inget kakigt, elelr rynkigt, lovelovelove.

Är inte superförtjust i mina concealers från BE, om det kan vara nån tröst. (alltså med tanke på att du tyckte det var så mycket "mineralprat")

Testa HR, den är säkert bra den oxå!

Helt OT, men du verkar vara en sån sköntjej!!!

• Pnu

Mia.Maria,
    Visst har du beställt från JustbeutyDirect? Har du behövt ange ditt kontonummer då, även om du betalar med paypal?

Jag får upp att jag ska ange det, fast behöver inte betala med det. Tycker det är märkligt.

• vixen not a tramp

Pnu
    Ja, jag har handlat flera gånger av henne. Det har aldrig blivit så, utan jag har klickat mig vidare till pay now, och hamnat på pp hemsida där jag betlat utan att ange något KN. Maila henne, det ordnar sig säkert!

• IllusiveAngel

Pnu

Första gången jag köpte något via eBay (ej samma säljare som din) fick jag också lov att ange mitt kortnummer. Det är en säkerhets-/kontrollgrej från eBays sida. :)

• rocketqueen

I'm back! :D Kul att ha lite extra mycket att läsa nu!

Modestie, MUS concealer måste man blanda med Blend & Fix (+att vara noga med appliceringen och vilken borste man tar), annars blir det inte bra. (tyvärr!) Jag håller med Mia.Maria - YSL:s är en höjdare! Guerlains i samma stil är också jättebra, vissa upplever den som lite mer fuktgivande. Diors är också bra, fast inte riktigt på samma nivå som YSL och Guerlain.

Helt OT det här med, men jag håller med Mia.Maria om att du verkar vara en riktigt skön tjej!! Alltid så klara och kloka inlägg i trådarna.

• rocketqueen

Hej MalinPalin!

Visst kan du ha blå och grå nyanser på ögonskugga, det skulle nog funka fint! Och visst kan du ha svart mascara och brun kajal, jag skulle nog välja en askbrungrå kajal snarare än en "rådjursbrun". Jag är heller inte alls mycket för rosa och lila ögonskuggor på mig själv, ser inte riktigt klokt ut oftast! Kan vara snyggt på andra förstås, men det är inte för mig.

• rocketqueen

Hej hej MuffinsTönt!
    Ååh, det kommer nog bli suupersnyggt med lila! Men - vet inte om mitt svar kommer för sent nu, hoppas inte - det gäller att hitta en färg som har mycket pigment, alternativt grunda riktigt, riktigt bra med puder (och gärna primer). Om du gillar skimmer så skulle jag rekommendera en djuplila nyans med skimmer i. Lägg på hela ögonlocket och sudda lite i yttre kanterna så att skuggan följer ögats mandelform. Lägg sedan lite under ögat också. Applicera gärna med fuktad pensel så att färgen blir riktigt intensiv (om pigmentet täcker ordentligt blir det inte flammigt som ett blåmärke blir)! Hoppas att det funkar och att du hittar något (och att dejten blir kul förstås! :D)!

• rocketqueen

...längtar till MUS-kvällen på tisdag! Men HAR ni märkt hur ljuset är i de flesta MUS-affärer? Sminket ser inte alls lika snyggt ut, jag blir alltid lika "OJ! NOO!" när jag är där! Vore ju kanske bättre för dem om de hade något slags ljus så att man ser extra snygg ut istället... :D

• Modestie

Okej, jag ska kolla upp blend´n fix i första taget då. Den kan ju vara bättre än en vanlig ögonkräm. Min cover all mix är dock så stenhård att jag fattar bara inte hur man ska få upp produkten på en pensel överhuvudtaget. Är så snuskig att jag tar fingret, för jag har så varma fingrar att det "smälter" lite i burken när jag geggar runt, nåja, får väl prova mig fram. OM inte blend´n fix är svindyr alltså.

Vad kul med positiv feedback

Jag gillar era inlägg också, supertrevliga tjejer

• Pnu

Mia.Maria,
    Tack! Ville bara kolla med en som var van att handla av henne. Och blir det knas så mailar jag henne, hon verkar vara trevlig och svarar snabbt :)

IllusiveAngel,
    Ja, så skulle det ju kunna vara. Detta är mitt allra första ebay-köp. Skönt att veta att ngn mer fått så, tack!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!