• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

kissekatt
    Röda läppar funkar absolut på dagen, om man har en enkel ögonmake, lite 40s style. Alltså "perfekt" hy, röda läppar och "naturella" (alltså så sminkade att de ser osminkade ut) ögon. eEt tycker i alla fall jag är snyggt:

• kissekatt

Hur fixar man en 40tals look? Låter schysst! Har du tips på var man kan få lite inspiration? Bilder? Tänkte satsa på en sån look imorgon!

• vixen not a tramp

kissekatt
    och powder blushen, typ runt 200-300 eller? Har du någon aaaning?

• vixen not a tramp

kissekatt
    Jag undersöker!

• kissekatt

Yes, den länken har jag koll på! :) Det var där jag fick lära mig hur jag ska göra för att läppstiftet inte ska "smita" iväg. Mkt bra tips förresten!

• kissekatt

Blushen - nånting däråt ja. Jag vet att jag var förvånad över priset när jag köpte foundation och concealer på MAC senast. Positivt överraskad alltså, det är ju alltid trevligt! :)

• Lurline

Mia.Maria

Är inte säker på just de produkterna. Har bättre koll på deras krämrouge än puderrougen. Kan även säga att de ligger på ca 200 kr.

• vixen not a tramp

Det låter ju bra! Har googlart lite , men inte hittat någonting bra...ÅH, om ändå Rocketqueen var här! Hon är grym på sånt här!!!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!