• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Har du ett trackingnummer använmder du det på royal mails hemsida, och sedan på postens hemsida. Annars, nej.

Vilken handlade du av?

Vad köpte du?

• Pnu

Åhh, jag bara måste bara beställa nu...Jag bara skjuter upp det hela tiden, och nu finns inte längre allt jag planerat att köpa. Suck, jag är sååå seg

• kissekatt

Wooohooo! Jag har precis fått min Benefit Dandelion! Sååå snygg! :D

Den har en diskret lyster och ger inte mycket färg, kanske lite svagt, svagt rosa så man kan använda vanligt rouge över. Jag har inte hunnit testa den så mkt än men jag använde den dels som ett rouge och sen tog jag lite i resten av ansiktet, över panna, hakan mm. Ser faktiskt lite piggare ut, hahaha!

• rocketqueen

kissekatt
    Vad kul att du gillar Dandelion! Så roligt när man köper något på prov och så blir det så bra...

• kissekatt

Ja, visst är det?! Jag är glad att jag chansade! Nu är jag helt vild, har ju beställt en massa saker som jag aldrig provat eller ens sett irl... hoppas det blir lika bra!

• Lianna

Rocketqueen, har naturligtvis läst din blogg och var ju tvungen att beställa gratisprover ja åsså!! Gratis är gott...
    (Man är väl besatt....;) Antar att du inte har hunnit få dina men det skall bli kul att testa. Jag använder också ID och är jättenöjd men ser väl ingen nackdel om man skulle bli lika nöjd med något som är billigare och lika bra!

• Pepparmyntan

Vill bara säga, vilken toppenblogg Rocketqueen!

• jocelyn

Då är det bara jag som ogillade dandelion då :)

Tycker den luktar äckligt och gör i princip ingen skillnad...möjligen till det sämre eftersom man blir alldeles "pudrig" av den...
    Den är definitivt med på min "alla tiders mest överskattade produkter"-lista...

Är inte särskilt impad av någon av de benfit-grejer jag testat än så länge. Skulle vara benetint lipbalm då kanske...

• rocketqueen

kissekatt
    Hehehe! You're stuck! :D:D;) Berätta gärna vad det är du beställer!

Lianna, ja visst ska det bli kul att testa något nytt... Hade du svårt att välja nyans? Vilken nyans har du i ID?

Pepparmyntan, TACK sååå himla mycket! Mia.Maria har uppmuntrat mig länge att jag ska starta en, kul att den verkar vara uppskattad! (Fast har ni kritik så km gärna med det också förstås... ;))

• Lilla Li

Mia.Maria: Jag köpte från Colorful Sprinkles. Det blev skin rev-er upper, bisque concealer, foundation och mineral veil. :)

rocketqueen: Grymt bra länk i din blogg - har massor av gratissaker på väg nu! :D *nöjd*

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!