• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

MAC har grymt bra produkter. Synd bara att de har så dryg personal... :(

• Lurline

Pnu

Tack så mycket, då hoppas jag att mitt inköp också är bra. Det ser ju iaf bra ut nu till att börja med.

Förresten, är det någon som vet vad MACs foundationborste kostar? Har för mig att jag har hört att den ska vara bra.

• Pnu

Är det någon här som provat smink eller andra produkter från Tromborg?

Var och kollade på det idag och funderar på någon ögonskugga. De hade jättefina färger, perfekta för oss med de typiska skandinaviska färgerna. Så jag skulle vilja veta om någon har erfarenhet av märket.

• LillaHanna

Jag kan inte låta bli att tipsa om en sajt jag stötte på, (www.gratisgen.se) den är väldigt smidig. Det man gör är att tipsa vänner om sajten samt att prova på annonsörers ebjudanden. För detta får man gratis saker och då snackar vi fina prylar som 1000:- på Ikea eller Sex and the city-box osv.. Gå in och kolla och glöm inte nämna mig som referens id: 38695

• Pnu

Lurline,
    Det hoppas jag också! Du får uppdatera oss här inne vad du tycker sen.

• Lurline

Eller kan ni kanske rekommendera någon annan bra foundationborste? (Helst så billig som möjligt )

Pnu

Det lovar jag att göra!

• Lurline

Förresten, har en till fråga till alla er experter, behöver man verkligen använda puder?

Jag har aldrig gjorde det tidigare, men samtidigt har jag ofta läst att det "fixerar" foundationen och gör att den sitter längre.

Om det är så att puder egentligen är ett måste, vilka puder är bra (och de får jättegärna vara billiga ) i så fall?

• Pnu

Lurline,
    Tycker mina borstar från face och MUS är ok, men har bara till ögonskuggor. Annars tipsar flera i denna tråden om Smashbox borstar. Ska själv köpa in två borstar därifrån.

• Pnu

fast de är ju inte de billigaste borstarna förståss ;)

• vixen not a tramp

Tack för tipset om Åhléns city oxå! Ska kanske gå dit istället då. Har inte varit i STHLM på ett bra tag...ligger det brevid NK typ, eller är jag helt ute och cyklar?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!