• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Vet inte om du var ironisk eller ej?!..
    Många har tidigare gjort misstaget att tro att ID står för IsaDora nämligen... :)

• Brudivinter

Haha nej jag var inte ironisk...
    Grejen var den att jag har alltid undrat vad det är för märke, det där ID som alla skriver om.. Sen så var jag hos en kompis idag & hon skulle kolla lite bland sitt smink & då såg jag att det stog ID på en ögonskugga från Isadora.. Så då trodde jag att jag var smart som hade kommit på vad det var...

Men gud, ännu mer pinsamt nu ju!! *generad*
    Nu vet iaf alla hur dåligt insatt jag är... Hahaha

• pickolina

Brudivinter
    Äh, inge pinsamt! Det är många som gjort det misstaget före dig. Man kan ju inte ha koll på precis allt, eller hur?! :)

• Lilla Li

Jag har bestämt mig för att köpa följande produkter från i.d. till att börja med:

Mineral veil
    Clear radiance
    Foundation

Behöver även en kabukiborste, helst inte i.d.'s egna.

Har kollat runt lite på alla de här olika sidorna som finns att köpa från. Jag skulle helst vilja kunna köpa alla produkterna från samma sida. Känns lättast så. Vilken sida tror ni är bäst för det? Just nu känns Tutti beauty bäst, men där hittar jag inget clear radiance...

• vixen not a tramp

Tutti beauty har clear radiance, den lite större burken. Tror den kostar runt 14£. Däremot säljer de inte smashbox £19 som är en mycket bra borste.

Kolla in just beauty direct, de borde ha allt du söker.

• Lilla Li

Ny fråga: Vad är skillnaden mellan "Feather light mineral veil" och bara "Mineral veil"?

• vixen not a tramp

Jag t-r-o-r att den innehåller lite skimmer, det gör inte den vanliga. BBS jag är v-ä-l-d-i-g-t osäker. Googla kanske?

• Lilla Li

Mia.Maria: Försökte googla men hittade inget som tydligt beskrev skillnaden. Men det fick bli feather light. :D

• Lilla Li

Jag har ju förresten beställt nu... Finns det någonstans där man kan se var försändelsen är någonstans och när den kommer?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!