• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Lurline

Har precis läst igenom den här tråden och måste säga att nu är jag grymt sugen på att handla nytt smink! Ska iofs på smink-kurs på MUS på tisadg, så jag ska försöka hålla mig tills dess. Ska då kolla in Bamboo som rocketqueen tipsade om, för den verkar spännande till mina gröna ögon.

Rocketqueen
    La givetvis till din blogg till favoriterna direkt!

• rocketqueen

TACK alla för blogg-peppet! :D:D:D

pickolina, härligt! Precis, man märker ju själv om man behöver slänga saker...

Lurline, kul med sminkkurs! Är det enskild eller i grupp?

Jag ska på MUS-kväll den 28:e som sagt, då ska de presentera "Angel" som är en serie med frostig makeup. 20% på allt, ska nog slå till på bland annat en Deep Cleanser och en "brush roll" för att förvara borstarna i...

• Lurline

Det är en enskild sminkkurs. Vill bli bättre på att lägga en snygg ögonmakeup till fest så det är det jag hoppas att de kan lära mig. Speciellt kul skulle det vara att kunna göra en sotig sminkning. Vill ju vara fin till att jul- och nyårsfester.

Helst hade jag iofs velat boka en kurs med MAC, eftersom det är dels lite billigare och sen är jag väldigt nyfiken på deras foundation och jag tycker även deras borstar och ögonskuggor är härliga. Men dom tog tyvärr inte emot några bokningar förrän efter jul

• rocketqueen

Lurline, bra med enskild... Det är himla bra att kunna själv, det är inte det lättaste alla gånger så det är ju bra om någon som kan visar på plats.

Vad kostar MAC's kurs?

• Lurline

Den kostar 400:- och då får man välja produkter för den summan. Men tyvärr vet jag inte hur lång kursen är, om den är något kortare än MUS, eftersom den är 100kr billigare.

• tingtingeling

rocketqueen - har äntligen svarat på ditt mail! :)

• mippemutt

Tips har jag inga direkt. Är en novis inom området. Men jag har sett att ni har skrivit om borstar innan. Jag undrar hur många borstar man behöver för att kunna göra en vardaglig make up. just nu har jag bara den stora smashboxborsten till foundationen. Jag använder mineralmakeup.

• rocketqueen

Nu har jag skrivit om ID - tycker ni att det är något jag borde lägga till??
    rocketqueens.blogg.se/181106152421_id.html

mippemutt, det beror ju på vad du använder för smink... Ögonskuggeborste till ögonskugga osv...Vad är det du vill veta? :)

• mippemutt

Det jag använder är ju foundation, rouge och ögonskugga och i bland concealer. Och ibland Mineral viel. Det jag vill ha ett bra baskit med borstar. Som man sedan kan bygga ut. Vad jag har förstått så ska man välja kvalitet framför pris.

• mippemutt

Jag kan förresten tipsa om Everyday Minerals. Finns inte att köpa i Sverige utan man kan köpa det från hemsidan.
    www.everydayminerals.com/

Har fått bra recensioner på Make up Alley

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!