• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • kissekatt

Och så kollar jag ebay typ varannan minut för att köpa smashbox # 19 och Nars duo! Hilfe! :)

• rocketqueen

Mia.Maria
    Aha! :D Misstänkte att det inte var så att du hade köpt BE:s mascara.. ;)

Men tusan! Jag skickade det ju för ett bra tag sedan, att det inte har kommit! Har varit med om det här någon gång innan, kommer det inte i veckan (vi kan ju ge det EN vecka till...) så kan du väl höra av dig!

kissekatt, jippie! Vi väntar ivrigt på recensioner... ;) Vilka skuggor beställde du?

• rocketqueen

Åh tack Mia.Maria för bloggkommentaren (både här och på bloggen)!!

• rocketqueen

kissekatt, spelar det någon roll om det är från UK eller US?

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Nej, inte än...det finns ännu lite mark att utforska för mig inom sminkets underbart vackra värld!

Så du HAR skickat den, skäms, trodde du hade glömt... sorry borde veta bättre!

Ja, det är ju inte det första som försvunnit i så fall:
    Mineral veil
    light foundation
    10 BE samples
    1 BE blush sample, finns kanske fortfarande hopp för det...?

• rocketqueen

Mia.Maria
    Det gör ju ingenting (det skulle egentligen lika gärna kunna vara så att jag glömt det, hehe! :D), bara tråkigt att du inte fått det! Men, en vecka till...då har det kanske gått tre (?) veckor. Ibland när jag skickat paket/annat har det tagit tid, jättekonstigt.

Gah! Vilken blush var det som du skulle prova?

• vixen not a tramp

Kommer knappt ihåg själv, ska undersöka senare längre bak i tråden. Några har ju kommit, men en väntar jag på.

• kissekatt

Rocketqueen: Jag beställde Nude beach, Chenille och naturligtvis Celestine (på grund av - eller tack vare(!) - din recention!) Hoppas de kommer snart, helst nu!

• rocketqueen

kissekatt
    Oj, oj, hoppas du gillar dem och speciellt Celestine då! ;):D Nude Beach är som en ljusare variant av Celestine, också den väldigt fin.

• vixen not a tramp

Här är listan på det jag beställde, alltså mina 10 samples.
    BLUSH:
    fresh
    dusk
    golden gate
    beauty
    ALL OVER FACE COLOR:
    warmth
    well rested
    summer bisque
    clear radience
    true
    warm radience

En var slut, och jag fick sorbet istället. Funderar på vilken det är jag väntar på tror det är DUSK. Har inte fallit sådär jättemycket för något utom CR, men jag har inte testat mycket heller. Well rested är helt OK som basskugga.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!