• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Lurline

Åhlens city ligger ju precis när man kommer upp från T-centralen och väljer uppgången mot Drottninggatan. Liksom i hörnet av Sergels torg.

• vixen not a tramp

AHA..alltså inte nära NK, eller? Visserligen är det superbra om det ligger nära sergelstorg för jag ska till designtorget oxå, och har bara ca 1h på mig, så TACKAR så hycket för svaret!!!!

• pickolina

Nej inte vid NK, utan vid t-banenedgången som ligger precis vid sergelstorg... Om du står nere på sergel så går du in till t-banan och sedan höger så kommer du rakt in på Åhléns nedre våning... :)

• Lurline

Det ligger ju inte direkt långt från NK men inte heller vägg-i-vägg. Är fruktansvärt dålig på att uppskatta avstånd och mängd osv men skulle tippa att det är ca 300-400m. Men från Designtorget är det ju kanske bara 50 m till Åhlens.

Här kan du se var Åhlens ligger (även om pricken är lite felplacerad): www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx%3d%3d&Vkid=11387193&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=%c5hlens&UCSB%3aTextBoxWhere=stockholm

• pickolina

I och för sig så kommer man ju in på NK via sergels torg oxå...fast åt andra hållet, genom sergelntunneln... :)

• vixen not a tramp

pickolina
    TACK, ser hur jag står där med en utskrift från BT som jag orienterar mig efter....Närå, fullt såååå illa kanske det inte är. Jag känner nog igen mig när jag väl är där, men det var bra länge sen nu..

Återigen TACK!!!

Undrar om man ska ringa innan och kolla så de har det jag vill ha, ni som vet allt, och lite till, har de stort, typ hela sortimentet eller? Jag är såå tacksam om ni orkar svara!

• pickolina

Pricken på kartan är satt vid den andra ingången... :) Vilket blir lite galet då de flesta går in vid hörnan...

• vixen not a tramp

Lurline
    Tack så jättemycket! såg inte ditt inlägg när jag skrev mitt förra!!!

Va superdupersnälla ni är!

• pickolina

Om du står utanför designtorget, med ryggen mot designtorget...då kan du antingen gå till höger och genom hela tunneln som leder ända bort till NK, eller så går du över torget till vänster, dvs t-banan och går in till spärrarna...för direkt till höger om spärrarna har du entren till Åhléns nedre plan... :)

Som du säger, do kommer känna igen dig när du kommer dit om du varit där förr... :) Hoppas du hittar massor av skoj grejer!

• vixen not a tramp

pickolina

Helt OOOtroligt bra förklaring, nu SER jag det precis för min inre syn! Helskumt!!

Verkar som att jag utan problem kommer hinna till alla tre ställena. För det tar väl inte mer än tio minuter att gå från cityterminalen till plattan? (Åh, vilken schyst slanng jag fick in där oxå...)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!