• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Cessla (f.d. Lurline)

rocketqueen

Tack så mycket! Ska kolla in MACs puder, ska nämligen på sminkkurs till MAC på tisdag. Blir många sminkkurser för mig nu, var på MUS förra veckan Men eftersom MACs var så billig kändes det lika bra att boka in en när jag ändå tänkte köpa deras foundation.

Ville ju egentligen gå till MAC när jag bokade MUS-kursen men tjejen som jag pratade med då (hos MAC) ville inte boka in några kurser före jul eftersom julruschen skulle börja snart. Men så frågade jag en annan tjej när jag var in och köpte foundationpensel och då var det plötsligt inga problem. Så det verkar som om det hängde på hur service-minded personalen är.

• pickolina

Cessla
    Precis som rocketqueen (gurun) skriver.. För att undvika att det ser pudrigt ut så anv man en bra borste (och ett bra puder så klart).. Just nu anv jag mest mitt Lancome-puder. Ett compact puder som är till för att just matta ner, hålla huden matt.. För bästa resultat så lägger jag på det med tillhörande svamp och avslutar med borsten, för att få ett så naturligt resultat som helst. Ibland över foundation och ibland utan något under..för att enbart matta ner...blir inte alls pudrigt... :)

Så, som sagt -ett bra puder och en bra borste!..

• vixen not a tramp

bruden 07
    Det finns många länkar längre bak i tråden! Ja, det är mycket billigare!

• Cessla (f.d. Lurline)

pickolina

okej, jag ska lyssna på dig och rocketqueen

Har faktiskt en till fråga till er makeupgurus Jag gillar guldiga/bronziga läppglans men vet aldrig hur jag ska matcha dem. Funkar det att ha guldig ögonmakeup och guldigt läppglans eller hur får man det att funka?

• vixen not a tramp

Har köpt ett nytt underbart nudeläppstift, vanilla truffle från Estee Lauder, riktigt fint!
    www.esteelauder.com/templates/products/sp_shaded_color.tmpl&PRODUCT_ID=PROD1984
    Köpte oxå på Rocketqueens inrådan Max Factors "Masterpiece"-mascara, har inte testat ännu. Lash lift från samma tillverkare var dock INGET för mig. För torr och tunn, inget att jobba med liksom.

Väntar med spänning på mitt paket från SBN med diverse trevligheter...

Blev ingen sminkshopping i STHLM (men en del annat), tiden rann iväg, men stOOrt tack till er alla som tipsade och hjälpte mig!!! Hittade som i min egen ficka när jag väl var framme!

Någon annan som köpt något bra, eller dåligt???

• Pnu

Mia.Maria
    Ja, visst är det kul när man hittar saker man är nöjd med!

Själv har jag inhandlat ögonskugga (Velvet) från Tromborg som jag är helnöjd med. Jättefin till mina ljusblå ögon. Och så handlade jag en creme för torra läppar, i samma märke, som är super. (Kommer slå till på deras foundation också)

Visst blir man glad när man hittar nya produkter som hamnar bland favoriterna :D

• mjumm

hej! nu kastar jag mig in i diskussionen med en fråga om ett säkert för länge sedan avverkat ämne! vad är den egentliga skillnaden mellan pure-och clear radiance?

• Lilla Li

Jag har fått min beställning från colorful sprinkles nu. Yeeehooo! :D

• beach

Lilla Li:
    Vad har du beställt för roligt??

• Lilla Li

Jag beställde Rev-er upper, kabukiborste (nej jag veeet - ska beställa en ordentlig sen men måste ju ha nåt att börja med!), mineral veil, foundation och bisque från I.D. :D Har inte provat det än, det tänker jag göra imorrn!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!