• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • jocelyn

Har försökt ha en "smink och skönhetsproduktsinköpsfri månad"... :)
    Men till jul får jag nog ge mig själv någon trevlig julklapp.

• naaaaniiii

Jag har lite frågor om YSL concealer...

Är den så bra som alla säger?

Är det bara en highlighter eller täcker den ex. röda prickar också?

Jag har hört om både YSL Radiant Touch och YSL Touch Eclat. Vad är skillnaden eller är det samma?

Tacksam för svar! =)

• jocelyn

Det är samma! Den heter radiant touch på engelska och touche Èclat på franska! Och JA den är så bra som vi säger ;)
    Främst är den till för att ljusa upp mörka partier som t.ex. ringar under ögonen. Det är mindre lyckat att använda den på blemmor/finnar/utslag då bakterier kan komma in i borsten.

Lägger till info om rengöring av borsten; YSL rekommenderar själva enligt bipacksedeln att man rengör penseln en gång/vecka i ren sprit. Dvs; döda av bakterierna ordentligt!

• naaaaniiii

Okej, så det är ingen concealer då alltså?

Om jag är ute efter en täckande concealer till påsar under ögonen, näsvingar och småprickar m.m. så är det inte vad jag söker?

Tack för svaret =)

• jocelyn

Nä om du vill ha en tjock och täckande så är inte denna förstahandsvalet, ej heller till "prickar" om du med det menar just finnar/blemmor eller utslag.

Den här är ljusreflekterande vilket är bra om man har mörka ringar kring ögonen, men den ger ingen tjock täckning, mer en uppljusning av området på ett ganska transparent sätt.

För mig som är VÄLDIGT mörk under ögonen så funkar inte tjocka täckande concealers eftersom det blir så synligt att man försökt "spackla över". Då passar den här perfekt.

Tillröda blemmor/utslag som jag får ibland använder jag en separat concealer i tub. Detta för att inte YSL:en ska bli en stor bakteriehärd.

• Sesa

Tjingeling!
    HAde min första MAC upplevelse idag. Köpte MACs genomskinliga läppglans Gloss Crème Brilliance. Ville ha ett superglansigt läppglans som jag sett på kändisar. Provade först några färgade läppglanser och de verkade lovande men eftersom jag har så många färgade men ingen genomskinlig. Eftersom de andra såg så glansiga ut på provade jag inte denna. Expediten sa att den var höglansig och bäst resultat med pensel.. Efter att ha provat den hemma kan jag konstatera att nej den är inte alls särskilt glansig.. Blev bra besviken på min första MAC upplevelse. Någon som har provat denna med bättre resultat?

• tingtingeling

Rocketqueen eller andra som har koll, en fråga som tyvärr kräver snabbt svar:

Ska på galaj ikväll och vill make:a mig lite rejält, jag tänker mig "guld-sotig". Hinner pipa förbi MUS på vägen hem (men inte någon annanstans) och tänkte höra om ni har konkreta förslag på lämpliga ögonskuggor till en sån make!? Thanks girls...

• Pnu

tingtingeling,
    Jag har väl inte sådär koll, men vet att de har en svart skugga med guldskimmer i. Kommer tyvärr inte ihåg namnet.

Blev sminkad en gång med guld på ögonlocket och sedan mörk brun/koppar-färg lite sotigt. Blev himla snyggt.

Konkreta namn på skuggor kan jag inte tipsa om. Men de brukar ju vara duktiga på MUS om man beskriver vad man är ute efter.

• jocelyn

Måste fråga en sak om MUS ögonskuggor; innehåller de triclosan allesammans? Jag blev chockad när jag såg det listat som "huvudingrediens". Nån som vet???

• tingtingeling

Tack Pnu,

Jag vet att MUS-personalen ofta är kunniga, jag bara vet att vissa här har hittat så bra kombinationer av ögonskuggor och jag litar faktiskt mer på vissa här än en okänd försäljare... Men tack ändå! :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!