• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • kissekatt

Hallå brudar!
    Väntar fortfarande på min smashbox och nars duon - jag vill ha dem nuuuuu! Jajaj, det har väl inte gått mer än en vecka men det känns som tusen... Behöver duon för att piffa till mig lite nu när allt är så grått.

Ang IDs ögonskuggor så är jag megaimponerad över hållbarheten - håller över 15 timmar utan minsta problem. Helt otroligt! Har aldrig haft en skugga som sitter så bra!

• kissekatt

Nyanserna jag köpte precis är Nude beach, celestine och chenille. Fina, ganska diskreta färger. Nu är jag sugen på en mer moss/guldgrön. Tips? ID har ju, iaf utomlands, en del färger att välja mellan! :D

• Lianna

Muffinstönt, jag använder ID foundation och mineral veil till vardags. Och då är jag bara hemma och är mammaledig...;) Men det är så smidigt att borsta på och går så fort och resultatet blir bra. Finns ingen anledning att spara till finare tillfällen. Det räcker till det också!

• kissekatt

när man talar om trollen! Idag kom min nars duo - orgasm & laguna. Shit alltså!

Har ju hört en hel del om den, både här och på MUA. Jag kan erkänna att jag trodde att allt var lite överdrivet. Jag menar, ett rouge som funkar på de flesta? Och så var jag lite orolig för skimret som både laguna och orgasm har - gillar inte glitter. Nu har jag inte hunnit testa ngt mer än färgen. Vet inte hur hållbarheten är eller hur den ser ut efter en hård dag på jobbet. Men färgen! Jag säger bara färgen! Wow!

Det är nog lätt att ta för mkt - jag svepte bara borsten över pudret lite lätt och det räcker. Lite på pannan, näsan och hakan m laguna. Och så rouge på det. Mkt lättarbetat. Det ser inte sminkat ut. Ingen dramatiskt skillnad. Det är bara så snyggt! Hahaha, jag vill inte skryta men jag ser så fräsch och pigg ut! :D

Vilken tur att jag vågade beställa ? hade lite beslutsångest över att köpa en produkt utan att testa den först. Tack Mia.Maria och Rocketqueen för hjälpen!

• tingtingeling

Någon som kan beskriva skillnaden mellan nyanserna Celestine och Nude beach (ID:s ögonskuggor)?

• beach

Hej tjejer!
    Har hittat en perfekt palett med 4 ögonskuggor från MAC som jag tänkte önska mig i julklapp. Problemet är att jag inte kommer ihåg vad den heter. Letar som en tok på nätet efter MACs webbsida!! Vet att det funnits länk till dem här i tråden, men nu hittar jag inte dit. Kan någon hjälpa mig??

• vixen not a tramp

kissekatt
    Va kul att det blev bra!!!

• rocketqueen

kissekatt
    Häärligt att du gillade den, vad kul!! :D Ang en grön ögonskugga så finns "Purrfect" från ID, en ganska ljus guldgrön som är riktigt snygg, fast speciellt diskret är den inte...

tingtingeling, Celestine är en mörkare version av Nude Beach. Båda väldigt vackra!

• rocketqueen

Snart stänger den här tråden! Men vi fortsätter väl med tipsen... :D

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!