• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

Jag har beställt ögonskuggeborstar från Japonesque, ska bli spännande eftersom jag inte riktigt har någon uppfattning om det märket än...

• MuffinsTönt

Rockequeen
    Har du gått dina gratisprover? Jag väntar fortfarande på mina. :(
    På ebay säljer dem Smashbox #19 och #1. Men vad har man nr1 till? Funderar på att köpa det.

• MuffinsTönt

Oj... "FÅTT dina..."
    skulle det ju va!

• rocketqueen

Japp, jag har fått mina. Inte lika bra som ID's; nyanserna var inte klockrena och gav inte lika snygg lyster.

#1 är en puderborste... www.smashbox.com/ är den officiella adressen.

• tingtingeling

Hello girls

Nu har jag snöat in på ID:s ögonskuggor och är sugen på att testa en hel hög. Någon av er som vet var man kan beställa samples, så man får "många små burkar" och testa sig fram? Nånstans på ebay.uk?

• vixen not a tramp

Inte ebayuk, men US, länken och min "historia" finns tidigare i tråden. Man får generösa prover i små burkar, räcker lääänge. Natrually*flawless heter butiken. Lisa är ägaren och hon är trevlig och lätt att ha och göra med om det blir strul (och det blev det). Hon har mycket att välja på!

• MuffinsTönt

Så synd! Hoppas det inte ser alldeles för hemsk ut på mig. Annars känns det som att har kast pengarna i sjön. :(

Konstigt att jag inte har fått dem ännu. Det har ju gått 20 dar sen jag betalade. Kanske lika bra, för jag har inte köpt nån borste ännu. Har väldens beslutångest. :D
    Har ännu inte fattat hur många borstar som man Egentligen behöver. :D Det verkar som man behöver en borste för varje färg/burk. Kan det stämma?

• tingtingeling

Tack Mia.Maria, ska genast kolla!

• bulldog

Jag har också fått prover rån Everydayminerals och är rätt nöjd så långt. Jag hittade en foundation som stämmer riktigt bra i färgen och i den varianten "semi matte" tyckte jag att den var lite krämigare och inte så torr som jag upplevt en del mineralfoundations. Men sen är jag ny på ID också, och just nu är min necessär med id-grejerna på vift så jag kan inte jämföra :(

Vad gäller borstar kör jag med en till varje funktion, men sedan byter jag färg (testar, testar...). Det uppmuntrar bara till att tvätta borstrarna ofta. Förresten, ÄLSKAR IDs Beauty blush! Gud vad snygg man blir :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!