• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • MuffinsTönt

Hej Tjejer!
    Jag har försökt läsa hela tråden för att få svar på min fråga. Men det harvarit så "info", blir alldeles snurrig nu.

Hoppas ni kan hjälpa mig. Jag ahr säkert ställt frågan innan. Komemr inte ens ihåg vad jag frågade sist. :D

Jag sminkar mig sällan. Men skulle vilja ha en vardags make up. Vad ska jag ha som bas. Gärna "bara" en produkt, annars blir det så mkt spackel. Funderar verkligen på att prova ID.
    Nu anv jag "endast" ögonskugga och läppstift/läppglans. Har inte foundations, puder eller ngt annat. inte ens rouge!
    Förstår ni mig?

• Lianna

Hej igen!
    har nu fått mina prover från Everydayminerals, tre foundations, en concealer och en rouge. Har inte provat dem så mycket men tycker att de är bra. Har svårt än att säga om de är lika bra som ID, känns som om ID är snäppet bättre men det kanske krävs lite vana. Har väl ingen anledningen att byta bort ID när jag är nöjd med det, men å andra sidan så var ju EM så mycket billigare. Det har för en mammaledig viss inverkan...

Undrar bara vad ni som har ID concealer tycker om den? Det kändes som om den här måste läggas på ganska "tjockt", alltså inte "veva" runt borsten i locket, utan ta löst puder på borsten för att få det att täcka. Är ID så också?

Muffinstönt, om du funderar på ID kan ju Everydayminerals vara ett alternativ att testa då de påminner så mycket om varandra. Om du går in på Rocketqueens blogg, rocketqueens.blogg.se/ så har hon en länk till dem och man kan beställa gratisprover och endast betala frakt $4. Om du inte vill kasta dig direkt på ID.
    Själv tycker jag att en jämn hud gör så mycket för utseendet, vill man inte sminka sig så mycket så lyfter det ansiktet i alla fall. Och välansade och ifyllda ögonbryn, det är det billigaste ansiktslyftet!

• MuffinsTönt

Aha! Tack så mkt. Men hur får man en jämn hud, utan att se spacklad ut? Är det foundation som gör det? *ingen koll alls*
    Jag kollade in gratisproverna. Men vet inte vilken färg jag ska ta. Är asiat. kanske olivfärgat/gul på huden...
    Vet ni om dem har butk lr nåt så man kan se och känna live?

• Modestie

Ingen här som använder The Body shops smink?

Köopte igår ett puder där som jag blev relativt nöjd med, bättre än både Shiseido och Clinique samt billigare. Så jag har slagit till och blirvit Clubmedlem, nu måste jag ju köpa allt smink där Kikade lite och läppglansen mm SER ju helt underbara ut och priserna är inte allt för saftiga...fick även en hel liten väska med produkter då jag handlade för över 400 Spännande!

Köpte också en ansiktsskrub för fetare hy som jag blev helnöjd med, så jag kommer nog köpa någon hudkräm därifrån också

Men numera hör man sällan talas om Body shop tycker jag. Är det en bortglömd pärla eller ogillar folk body shop?

• jocelyn

Jag tycker personligen att TBS var bättre förr men de har alltid varit lite "ojämna" och jag har bara haft några få favoriter som jag köpt där och när de sedan uppdaterat sortimentet har jag helt enkelt lagt av att handla.

• MuffinsTönt

Hej! Måste fråga er om detta...!
    Jag gick förbi Åhlens city(i gbg) nyss. Såg att dem hade ID märke.Yippi!
    Gick fram och frågade dem om pris o så. Hon frågade om jag ville prova lite. Visst!
    Så tog hon upp en fairy light och en Medium foundation. Är inte fairy light för ljushyade personer? iaf, började hon ta F.L på höger ansikte och M på vänster ansikte.
    Jag såg absolut ingen skillnad. Utom att mina små "ansiktsfjun" syns väldigt bra. Visste inte ens att jag hade några.(!!) Det hela var väldigt skum. Det var mest som va skum.

Just det. Hon anv ID kabuki borste. Den sticks ju hela tiden! Den såg mjukare än vad den är... :(
    Jag frågade om dem har personlig make up tid. 500kr i ca 1h sen får man välja produkt för den summan. Med tanke på att deras foundation kostar 300-400kr så blir det inte så många produkter trots allt.
    Usch.. Nu vet jag inte alls var jag ska prova färger...*snyft*

• rocketqueen

Hej igen alla! Kul att vara tillbaka! Jag har varit borta ett tag för att jag har en virusinfektion i kroppen som inte vill ge med sig, så jag har varit (och är fortfarande...) rätt hängig.

AdoreMe, något speciellt du vill veta om Laguna? Det är iaf min favvobronzer, passar både när jag är solbränd och till min vinterbleka hy. Underbar nyans som inte alls drar åt rött, lätt att få jämn och man ser absolut inte smutsig ut som det kan bli ibland. Laguna passar många olika hudnyanser och man ser himla fräsch ut!

MuffinsTönt, hur är din hy och hur vill du att den ska vara? (torr, normal, mycket/lite att täcka, etc...)

Modestie, jag älskar deras läppglans men annars har jag inte fastnat för så mycket från TBS när det gäller smink... Håller med jocelyn om att de är väldigt ojämna i produktkvalitén. Tycker verkligen om deras Body butter (förstås! ) och duschcremerna, hudvården därifrån har inte hjälpt mig så mycket.

• rocketqueen

MuffinsTönt, vad har du för hudton? I ID är Medium Beige för ljus asiatisk hy, och Medium Tan för "mellanmörk" asiatisk hy med varma undertoner...

• MuffinsTönt

Hej!
    Jag TROR min hy torr-normal. Jag har små prickar fårn tonåren som jag skulle vilja täcka. Annars så vill jag att ansiktet ska få ett lyft, fräschare ut o så. Inget spec egentligen.
    Föresten, jag har beställt gratiskit från everydayminerals. :)
    Vilken borste är det man ska anv? Har ingen dyr-men-asgrym-borste hemma. Ska kanske investera mig en sån oxå.
    Ni som har provat kitten, vilken borste anv ni? kan ni rekommendera ngt till mig?

• Sesa

Tjingeling Rocketqueen,

HAde min första MAC upplevelse nyligen. Köpte MACs genomskinliga läppglans Gloss Crème Brilliance. Ville ha ett superglansigt läppglans som jag sett på kändisar. Provade först några färgade läppglanser och de verkade lovande men eftersom jag har så många färgade men ingen genomskinlig. Eftersom de andra såg så glansiga ut på provade jag inte denna. Expediten sa att den var höglansig och bäst resultat med pensel.. Efter att ha provat den hemma kan jag konstatera att nej den är inte alls särskilt glansig.. Kunde lika gärna köpt ett läppglans från HM som säkert hade varit glansigare. Blev bra besviken på min första MAC upplevelse. Har du provat denna med bättre resultat?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!