• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Brudivinter

För att förtydliga så röker eller knarkar jag ALDRIG!! Men dricka kan man ju ibland!
    Var bara tvungen att skriva det här för det ser ut som om jag röker, knarkar & dricker då & då...

• Lilla Li

Kan nån vänlig själ lista länkar till de sidor på nätet där ni köper smink online? Tänkte ta tag i det här ikväll. :D

• rocketqueen

Mia.Maria
    Bra att det blev bra! :) Hehehe, jo kanske det blir ett nytt beroende... ;)

Brudivinter
    "Hej, Brudivinter!!" Haha, såå roligt!! :D:D Grå ögonskugga-Miami Vice 1-0... :) Kan ju säga att MUS har en suupersnygg grå, "crow". Perfekt för sotade ögon! Applicera med fuktad pensel på ögonlocket så blir färgen riktigt intensiv.

Lilla Li, finns en länksamling lite längre bak som sagt, runt sidan 29-30. Mina favoriter är Ebayaffärer och HqHair.com.

• rocketqueen

...var nyss på stan och köpte ett TBS Neroli Jasmine-paket, med EdT, duschcreme och bodylotion. "Hi, I'm rocketqueen..." :D

• vixen not a tramp

-Hi Rocketqueen!

• vixen not a tramp

Måste ta en sniff på den! Vad fick du ge för hela kitet?
    Jag är annars rätt svag för deras klassiker White Musk älskar att bada sånt skumbad!

• rocketqueen

245 kronor blev det, sakerna var förpackade i en snygg svart necessär också. :)

Jag gillar också White Musk! Doftar så gott utan att bli överväldigande eller "tantig" (;)) som musk kan bli ibland...

• vixen not a tramp

Lite OT, men vad tycker ni är normalt att ge för en klippning?

Jag har en superduktig frisör som jag trivs väldigt bra med, hon förstår vad man säger och gör som jag vill, och säger ifrån när det inte går. Helt enkelt ett proffs! MEN, nu har jag bokat tid hos henne och hon har höjt priset till 400kr för en klippning. Jag tycker det är lite saftigt, samtidigt som jag är mycket nöjd varje gång jag går därifrån.

Så, VAD betalar NI?

• vixen not a tramp

245??? Känns riktigt prisvärt!!!!
    Måste lukta!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!