• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Rocketqueen!
    Jag har en UGLYday idag och gick därför inte till FACE. Blev dock glatt överraskad över att mina samples dykt upp! JIPPI! Nu är de bara en som fattas, den skickade hon en vecka senare. Verkar dock inte finnas någon bland som som är vad jag söker efter, alltså lite klassiskt brunbeige, INTE för mörkt!
    Måste testa mina samples och återkommer med rapport!

SÅ: Ni kan lita på Natrually flawless igen!

• Brudivinter

Lilla Li
    Ja du behöver oxå hjälp men jag kan tyvärr inte ge dig någon då jag är kass på sånt där med färger..
    Men fortsätt puffa! Nån borde kuna hjälpa dig!

• Lilla Li

Mitt inlägg försvann i mängden så jag skriver om alltihop (ursäkta att jag är tjatig men jag behöver verkligen hjälp!):

Har äntligen köpt min brudklänning! Nu behöver jag tips från er angående sminkningen.

Vårt färgtema är rött/mörkrött. Jag passar ganska bra i plommonröda toner på ögonskugga - tycker ni jag ska köra på det? Eller kanske svart och grått - passar till allt? Eller min favorit just nu - guld- och bronsskimrande? Eller en klassiker - bruna toner?

Tror att jag vill ha mitt rödfärgade läppglans också. Det blir lagom rött för mig på läpparna. Men vad ska jag då ha för färg på ögonskuggan?

Kommer antagligen ha röda skor till klänningen också. Min sambo kommer ha på sig frockcoat med röd plastrong eller nåt sånt.

Hela bröllopet är ganska klassiskt, stilrent och traditionellt i stuket. Jag kommer ha på mig ganska mycket smink. Hjälp!

Uj vad svårt...

För er som vill se klänningen: (klippte bort mitt huvud för jag gjorde en sån knäpp min)
    brollop.li-design.nu/a_fram.jpg
    brollop.li-design.nu/a_liv.jpg
    brollop.li-design.nu/a_slap.jpg
    brollop.li-design.nu/a_snorning.jpg

• rocketqueen

Lilla Li, om du ska ha rött på läpparna tycker jag att bruna (skimrande eller matt) eller grå toner på ögonen blir snyggt. :) Matt är ju väldigt klassiskt och blir otroligt snyggt på bröllop med vit klänning. :)

Mia.Maria
    Häärligt att samplesen kommit!! Spännande. Jag var på MUS idag och köpte ett rouge, "power", som är rätt brunt och ser väldigt tråkigt ut i burken men blir kanonsnyggt på. När jag köpt det kom jag på att jag ju skulle gå till FACE också och hitta något likadant... Där hittade jag "blossom" och "harmony" som var lite mer rosabruna, men väldigt snygga - kolla in dem! Likadant där - ser trista ut i burken men snygga på!

Brudivinter, jag skulle inte matcha sminket med klänningen på så vis att det lila skulle gå igen i ansiktssminkningen... Grå/bruna toner på ögonen, naturella läppar (ev. förstärkta med lite färg så att det ser ut som din egen läppfärg fast lite mer intensiv)? Låter det bra eller dåligt tycker du?

Pnu, visst händer det grejer här! :D Är det några färger på ögonskugga du absolut inte gillar?

• rocketqueen

Var på TBS idag också och deras nya doft Neroli Jasmine är ju helt underbar! En orientalisk blommig doft, brukar aldrig kunna ha orientaliska men den här var super. Ska köpa presentförpackning... ;)

• Lilla Li

rocketqueen: Tack! Då har jag något att gå efter. Det sminkgurun säger, gäller. ;)

• rocketqueen

Lilla Li, hahaa... ;) Tips på bra matta skuggor finns längre bak i tråden. :) Bobbi Brown tycker jag har de allra bästa!

Mia.Maria, kom på nu att jag hade ett FACE-rouge förut som jag brukade skugga under kindbenen med... Det heter "Basic" och är rätt mörkt brunt, inte rosa alls.

• Pnu

rocketqueen

Nje, men jag har ljusblåa ögon och om jag använder blåa skuggor blir ögonen gråa och trista så det brukar jag hålla mig undan. Gillar inte heller allt för skarpa färger eftersom jag är lite blek :)

Tycker själv att jag passar bäst (och trivs) i rosa, rosabruna och bruna nyanser...vissa lila också.

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Du är väl en riktig pärla!!!

Måsta gå till TBS och undersöka, alltid kul med nya dofter!

Jag antecknar-
    FACE:
    Basic
    blossom
    harmony
    MUS:
    power

Update kommer som sagt om mina samples, men spontan reaktion är att de verkar VÄLDIGT glittriga, i alla fall i burken. Rocketqueen, vad är din åsikt? Vilket/vilka BE rouge har du?

Tack för all hjälp!!!!
    Hugs, Mia.Maria

• rocketqueen

Pnu
    Ok, jag gillar brunskimrande nyanser till blå ögon... Rosa är jag inte så inne på så där känner jag tyvärr inte till några bra. Bra skimrande bruna:
    FACE, nr 11 i pearl-serien
    MAC - Woodwinked
    MUS - Sable
    MUS - Choco D'Or
    Lancome - tror att det är "Burnt Sand" den heter, en skimrande skugga från Color Design-serien
    MAC - Bronze pigment
    IsaDora (budgetalternativ) - Golden Bronze (duo)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!