• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Brudivinter

Lilla Li
    Åh vilken snygg klänning!!
    Dina sminkfrågor kan inte jag svara på..
    Jag vill oxå ha ganska mycket smink! Ofta snackas det om brudmakeup som att det ska var diskret & se osminkat ut..
    Men varför? Varför ska man se "oskyldig" ut?
    Jag vill iaf att det ska synas att jag är sminkad.. Jag är ingen oskyldig oskuld brud!!!

• Brudivinter

Pnu
    Det är ju det jag inte vet!!
    Jag köpte fyra ögonskuggor i ett..
    Isadoras, & det var lila toner..
    Vet inte om man bara ska använda en eller tar man en ljus på ett ställe & mörkare på ett annat ställe.. Ååh...

• Lilla Li

Brudivinter: Tack! :D Jag är jättenöjd!

Egentligen är det nog min sambo som trycker på det här med mycket smink, men jag håller med. Jag brukar ha hyfsat mycket smink, markerar i alla fall ögonen mer än många andra verkar göra. Och på bröllopet ska det ju vara festligt - pampig klänning, tillsnofsat hår. Då tycker jag att sminket måste matcha och vara lika pampigt det! :D

Frågan är bara hur och vad...

• Lilla Li

Brudivinter: Med de lila färgerna hade jag gjort såhär:

Den ljusaste färgen: Om den är väääldigt ljus hade jag använt den som highlighter under ögonbrynet och i inre ögonvrån.

Den näst ljusaste färgen: På själva ögonlocket.

Den näst mörkaste färgen: På benet ovanför ögonlocket.

Den mörkaste färgen: Intill ögonfranskanterna både upp och nere.

• Brudivinter

Lilla Li
    Perfekt beskrivning på hur jag ska göra!!
    Tack, tack & tack!!!
    Ska testa ikväll!!!

• Brudivinter

Lilla Li
    "Den mörkaste färgen: Intill ögonfranskanterna både upp och nere."

Jag ska ju ha eyeliner/kajalpenna runt ögonen för att markera.. Ska jag ta den mörkaste ögonskuggan på det sen? Är det så du menar?

• Lilla Li

Brudivinter: Ja så brukar jag göra. Dels gör det att kajalpennan sitter bättre, och dels så fördjupar det färgen. Eller så kan du lägga den mörkaste färgen i yttre kanten av ögonlocket. Det beror lite på vad du tycker ser bäst ut.

• Brudivinter

Lilla Li har blivit min personliga hjälp i sminkets djungel!!

• Lilla Li

Brudivinter: Hehe. :D Kul att kunna hjälpa till! Men jag då...? ;) Behöver ju också hjälp!

• vixen not a tramp

Mitt bästa sminktips är nog att gå på en kurs på MUS, KICKS, eller mitt favvo ställe FACE. Då får man bra tips för just ens eget utseende.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!