• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

Mia.Maria
    DU är då för snäll!! :):):) Förresten, en mer intensiv version av MUS "power" är "posh".
    Jag har faktiskt inga BE-rouge! Har provat något någon gång, men inte så att jag har koll...där får du bli experten! :D;) Ett tips är att buffa dem ordentligt, då brukar det bli mindre skimrande.
    Jag hjälper så gärna till!! Kul att diskutera... :)

• Pnu

rocketqueen

Tackar! Ska ta en titt på dem när jag är i stan i veckan.

• Junibrud 07

Ojoj... Här är man på jobbet under en dag och så har det hänt så mycket här när man kommer hem Vad kul att det är så mycket action i tråden

Mia.Maria, vad kuuul att dina samples äntligen har kommit!! Började ju se lite mörkt ut

Nästa vecka åker jag på semester. Och det innebär att jag har möjlighet att shoppa billigt smink på flygplatsen Undrar därför om det är nån som har nåt extra bra tips? Funderar på att köpa en primer att ha under vanlig foundation (brukar använda Helena Rubinstein Colour Clone), vilken skulle ni rekommendera? Kan tillägga att jag har torr hy, om det kan spela nån roll i sammanhanget

Känner verkligen för att shoppa loss så alla bra tips är välkomna

• Pnu

Jag tänkte också försöka få tips så här i sista stund. Ska beställa id i kväll/morgon bitti och har så svårt att bestämma mig.

Jag vill ha både Clear Radiance och Rose Radiance men kan bara köpa ena nu (den andra får jag önska mig i julklapp :D ) Vilken tycker ni att jag ska köpa först? Kanske någon som har bägge och kan tipsa lite?

Skulle verkligen vilja ha hjälp i min vånda

• rocketqueen

Pnu, beror på vilket resultat du är ute efter - vill du ha en highlighter/lyster i huden eller ett rouge?

• Pnu

rocketqueen

Jag skulle vilja ha lite lyster, men främst på kinder, haka. Jag använder inte foundation varje dag och jag skulle vilja ha lite lyster även de dagarna. Vet inte någon av dom är tillsammans med bara puder.

Blev också tveksam när jag läste att cler skimrar mycket mer än rose. Rose R lockar lite extra eftersom jag har hört att man kan ha den som ögonskugga (highlighter) också.

• Pnu

Jag vill alltså kunna använda även till vardags för att se pigg och fräsch ut :D

• rocketqueen

Pnu, CR kan användas med bara puder också. Den funkar fint som highlighter, och ska du använda den med foundationen så ta CR under så blir det snyggt och inte för skimrande. Jag rekommenderar CR för lyster-ändamålet, RR är det mycket mer färg i och inte såå snyggt alla gånger att använda över hela ansiktet.

• Brudivinter

Rocketqueen
    Du skrev att du hade satsat på grå/bruna toner på ögonen.. Till ljuslila klänning.
    Jag hade ju tänkt mig att jag ska ha lila ögonskugga men det är kanske fel? jag vet inte.. Men jag ska testa olika färger & nyanser innan jag bestämmer mig!
    Men grått låter snyggt till lila!

• Pnu

rocketqueen,

Ok, då satsar jag på clear r i första hand då. Jag vill ju inte vara helt rosa i ansiktet, inte så vackert som du sa :D Tack så mycket för hjälpen, då ska jag beställa :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!