• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Jag gillar MEXICO-mörk lila och RIGA-ljus rosa!

Jag är övertygad om att en så trevlig person som du klarar dig fint var du än bor!

Så necessären är oxå snygg? MÅSTE kolla in grejerna, imorgon eller på fredag!

NO, den borsten är ny för mig, vad gör den? Måste googla. Är den svart och vit?
    Back in a sec!

• vixen not a tramp

Anade nästan att det var en sån!Har kollat på på en från BE (tror jag det var) Och en från FACE, men aldrig slagit till. Vad gör den så kanon? Vad har du din till?

• vixen not a tramp

Finns ingen MAC till salu på ebay uk

Var köpte du din? Undrar om de från FACE och BE står sig i konkurrensen med MACs. Hur känns den, hård eller mjuk? Kan ju känna lite på den på FACE för jämförelese.

• Pnu

Mia.Maria, hur blev dina samples från NaturallyFlawless? Skönt att de kom till slut.
    Funderar själv på att beställa lite prover därifrån, så jag tänkte passa på att fråga dig om du minns vad du betalat i fraktavgift och har du fått tullavgift därifrån ngn gång?
    Tänkte att det kunde vara bra att fråga en erfaren samples-köpare :D

• rocketqueen

Mia.Maria
    Tack, vad du är snäll! :) :) :)

Jag gillar också Riga, fint rosa!

Yes, necessären är jättesnygg! Det var olika färger för olika dofter, det fanns röd, vit, svart och någon mer...

Jag har min #187 främst till rouge, ger verkligen ett airbrushat resultat! Man kan ha den till flytande foundation, rouge, puder, allt möjligt! Ibland har jag den till att stryka lätt över hela ansiktet när jag lagt på foundation och puder, så blir det extra jämnt och snyggt.

Jag köpte min på Ebay, från myworld.ebay.com/outerglow

...och den är riktigt mjuk, helt otroligt mjuk, det känns knappt att man stryker den över huden. Kolla recensionerna på MUA!

• vixen not a tramp

Pnu
    Erfaren samplesköpare, man tackar! Jo, jag har väl handlat en del prover!

Nej, jag minns inte...kanske 5 dollar? Det kanske står i början av tråden? Jag köpte dom i början av oktober, om du orkar bläddra tillbaka så långt. Varierar väl lite beroende på hur mycket man köper, hon har olika set och sen kan man köpa till extra.

Aldrig tull, nej tack och lov. Hon märker kuverten med "gift" och det verkar funka. Vet inte riktigt om jag kan rekommendera henne...Det tar ett bra tag innan det kommer, jag skulle nog välja någon i UK. Eller kanske inte, hon har ju relativt bra priser och ganska stort utbud...

Säg bara till om det är något mer du undrar över!

• vixen not a tramp

Jag har kollat in recensionerna, och ja, jag vill ha en sån!!! Känns lite trist att jag preciiis köp en ny rougeborste, en från STILA. Sen har jag ju min smashbox blush brushoxå, men airbrush resultat? Ja, tack! Men, en allt i allo borste kan man ju alltid behöva!

Ska kolla in ebaylänken närmare, bra feedback i alla fall!

Jag måsta kolla in de där TBSnecessärerna fyllda med treats!

• vixen not a tramp

BUHU hon hade ingen sån listad, jag som hade hoppats på att hitta Prrr och kanske Style oxå...

• vixen not a tramp

Hittade några andra säljare somm har den listad, får ta en funderare, det är MYCKET jag vill ha!

Om någon anann vill kika är länken:

search.ebay.com/search/search.dll&satitle=Mac+%23187

Billig kopia för under 10 dollar finns oxå, någon på MUA skrev något om den, måste kolla!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!