• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

Jag är inte heller så förtjust i FACE när det gäller borstar... Var det i början men det var innan jag provat Smashbox, Chanel, Bobbi Brown, MAC m fl.

• pickolina

rocketqueen
    Samma här, innan man visste bättre liksom... :) Å då hade jag ju ändå min Darphin och en av mina MAC innan jag testade FACE... Men, man lär sig hela tiden... :D

• vixen not a tramp

Exempel på dåligt resultat, dålig borste. Testa att lägga på rouge med den borste som följer med de små Loreal rougerna, tex sugar praline. Hemskt! Testade att lägga på orgasm med en sdan platt hård sak och det ser inte klokt ut, bara illa-glittrigt och konstigt.

Jag hör att ni dissar FACE borstarna, men vi kan väl alla vara överens om att de är bättre än syntetborstar från H&M och de små skumapplikatorerna som följer med billigare skuggor? Peace?

• Bröllopstokiig

Har faktiskt inga problem med att applicera Blush Delicieux om det är de du menar... L'Oréals rouge i liten fyrkantig ask. Men jag skulle nog inte använda applikatorn till andra produkter...verkar lite avigt.

• rocketqueen

Ja det är det ingen tvekan om! Alltså om att FACE är bra ändå, lite beroende på vad man jämför med... :D

• Modestie

Mia.maria: En konstig(?) sak hände mig för 3-4 år sedan. Har haft en så bra rougeborste ifrån e tt "finare" märke och gick tillbaka till parfymeriet där jag hade köpt den. Hör och häpna, men hon som jobbar där (make up strist) rådde mig att köpa just HM-make up borstar, som enligt henne håller en bra kvalité till ett jättelågt pris

Jag köpte en borste där och det är absolut inget fel på den, men den känns strävare än dyrare borstar. När det gäller puderborste, köpte jag på Lindex och den är så sträv&hård att det nästan svider i skinnet

• Pnu

Jag har också ögonborstar från FACE och en från MUS, tycker de är ok...men så har jag aldrig haft några högkvalitetsborstar. Byter upp mina puderborstar nu till Smashbox, så de andra får vänta lite :)

• Pnu

Mia.Maria,
    Hmm, jag kanske ska titta lite till på samplessäljarna från uk. Det är bara det att NaturallyFlawless har som du sa ett så bra utbud...jag får väl fundera lite till då.

• utvandraren

hej tjejer!
    Är det någon som vet om Stilas borstar är bra?
    I så fall är det specialpris på SBN just nu...

• Brudivinter

Lilla Li

Igår testade jag ögonskuggan på det sättet som du beskrev! Med alla fyra nyanser av lila..
    Men det var en av färgerna som blev helt fel! Det var den näst mörkaste som jag skulle ha på benet ovanför ögonlocket.. Det blev bara & se skumt ut! Så jag sminkade över det med nån av dom ljusare & då blev jag riktigt nöjd!! Kände mig riktigt snyggt sminkad & ändå hade jag inte använt nåt till huden i ansiktet utan bara övat för själva ögonmakeupen!
    Skäms nästan att tala om det men jag gick & tittade på mig själv i spegeln hela kvällen & bara njöt av hur snygg jag tyckte att jag var!
    Men skämt åsido.. mitt självförtroende är inte det bästa & om jag blir så nöjd av lite kajal, mascara, ögonskugga & ögonbrynspenna så är väl det bra!!??

Fast nu är det ju så här att jag ska ju köpa grå ögonskugga oxå!!

6 veckor kvar till bröllopet & jag har svårt att somna.. Hur ska det gå, hur ska det gå??

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!