• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Åh, den borsten MÅSTE jag ha!.. Tycker att min FACE suger ordentligt och är faktiskt på jakt efter en ny rougeborste... :) Thank u girls!

• vixen not a tramp

pickolina
    Gillar du inte FACE rouge borste? Vilken tur att jag inte köpte den då! Fast STILAS kanske oxå suger, who knows...

Köp och berätta här!

• pickolina

Mia.Maria
    Nej jag tycker inte att FACE´s rougeborste e någe bra.. Haft den ett bra tag men ledsnade nu och började anv den borste jag anv förr..och vilken skillnad..WOW... Men den är lite för kraftig och jag vill hellre anv den till annat så jag hade tänkt att försöka hitta en ny.... Jag har flera FACE-borstar och jag är inte alls imponerad faktiskt. De är OK och har ett bra pris men vill man ha BRA borstar så får man lägga ner lite mer pengar, helt klart...

• pickolina

Jag gillar för övrigt de borstar jag har från MAC, så den rocketqueen tipsade om ligger ju väldigt bra till även på det sättet...dvs att jag har lite erfarenhet av märkets borstar i övrigt....

• Choklad och nötter

pickolina
    Är det rougeborsten i sable eller gethår som du har?

• vixen not a tramp

pickolina
    Jag har en del borstar till ögonen från FACE och de tycker jag är helt OK, har inte provat nåt bättre. Men sen har jag inte testat MAC, SMASHBOX och dylikt till ögonsmink. Kanske delvis för att jag inte har råd att byta ut alla, och det vill jag ju gatranterat om jag märker att de är värdelösa i jämförelse!

• pickolina

Choklad och nötter
    Hittar inte katalogen nu, varken här hemma eller på nätet...det är borste #8... Inte gethår vad jag vet va...

• rocketqueen

Mia.Maria
    Alla från Buy it now-säljarna verkar ju bra!

Förresten, provade nude-läppstift från MUS... Både "bare" och "baby" var snygga, fast det bästa resultatet får jag nog om jag bara borstar på lite ID-foundation... "Bare" var mer brun på mig än "Baby", baby var också snygg och lite lik Prrr-färgen fast som ett läppstift.

• pickolina

Mia.Maria
    Mmm, majoriteten av mina ögonborstar är oxå från FACE.. Mkt pga priset. Men jag har 2-3st från Mac och de är bättre.. Sedan har jag en rougeborste och en puderborste från FACE och de är ju inte i närheten av min Smashbox eller min Darphin. Nää, inga fler FACE-borstar för min egen del...

• rocketqueen

Allmänt till tråden: Det är viktigt att ha en bra rougeborste om man vill att färgen ska bli så bra som möjligt på huden. Till exempel kan bruntonade färger se orange ut eller skimrande toner kan bli alldeles för glittriga om man använder en lågkvalitetsborste.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!