• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Kom på att det kanske "lät" som att nr 1 och 2 (YSL TE) är likvärdiga i ljushet men att den ena är rosa och den andra gul?! Så är det INTE.. Nr 1 är ljusare än nr 2. Enligt expediten så är nr 1 den enda som verkligen ljusar upp och fungerar som en highlighter och den som är överlägsen att anv under ögonen. Medan man med nr 2 tex även kan anv den på röda kvisslor osv eftersom den är mera naturell.

• Pnu

tingtingeling,

Vad kul att du fått ditt paket! Själv kollar jag fortfarande och funderar på vad jag ska beställa.

Jag sminkar mig inte så mycket extra när jag ska på fest, men ska prova på lördag att få till lite festmakeup med det id jag har. Just nu har jag två ögonskuggor som jag ska lägga som min vardagsmakeup, sedan ska jag markera lite extra med den mörkare färgen genom att använda vatten. Och blir det väl läppgland med färg, och ett extra lager med mascaran.

Tycker det är lite kul att man kan blanda id med läppglans och nagelack om man vill. Fast har inte provat...

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Färgen är väldigt bra, men jag tycker att den lägger sig i vecka ganska fort. Jag använder ingen primer till varadags, kanske är därför? Fast mina vanliga FACE skuggor brukar sita bra ändå. jag vet inte, kanske lägger jag på den fel? Ska prova lite andra tekniker.

• Junibrud 07

Pnu och pickolina
    Jag får väl beställa några samples av ID och testa då helt enkelt om det blir bra även fast jag är torr i hyn

Appropå ögonskuggor som lägger sig i vecket på ögonlocken - testa MAC´s ögonskuggor, de är super, finns i massor med färger (både vardags och fest) och sitter som berget hela dagen. Om man tar foundation och puder under blir det förstås ännu bättre

• picachu

wii nu har jag fått mina id-grjjer! Måste bara lära mig hur man gör...:)

• jocelyn

Tack pickolina för att vi äntligen fått ordning på TSL-mysteriet! :)

• jocelyn

oj...lite stavfel smyger sig lätt på... "YSL" skulle det ju stå!

• rocketqueen

Hej alla! Vad kul att ni håller tråden igång!! Jag håller på att flytta så det är därför jag inte varit inne på ett tag... :)

• rocketqueen

tingtingeling, jag brukar köpa Nars på Ebay, precis som Mia.Maria...

jocelyn, jag använder "Orgasm" ibland och jag tycker inte att den ändrar färg...Kanske att den skulle göra det om man har fet hy på kinderna och inte grundar väl innan. Men jag älskar "Orgasm"!

Mia.Maria, du är för snäll!!! :D :D :D

• rocketqueen

Tips: MAC's läppstift "Russian Red" är helt underbart! Härlig formula, doftar gott och så vacker färg.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!