• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Liten med Mindre

Uppdatering om min borste från Just Beauty Direct - de ursäktade sig så mycket och sa att de inte förstod hur det kunnat hända. Skickade genast en borste som kom 3 dagar senare.

(Men min man knorrade lite över att de inte skickade någon liten "ursäkta oss" present med borsten. Han var imponerad över mängden gratisprover jag fick när jag beställde rengöring och smink från essentialdayspa. :) )

Så nu har jag flera gosiga borstar hemma. Borsten från i.d. känns som om den kommer att försvinna ut så småningom. Sticks fasligt, även om jag nu bara har den till Warmth.

• Jezza

Tjoho! Det funkade jättebra att lägga mineralveil under foundation och sen ta på ett lager ovanpå också.

Mejkade mig i morse och har inte blivit fet eller blank än!

Tack för hjälpen.

• tingtingeling

Rocketqueen

Jag har varit runt i flera affärer för att hitta Nars (deras rouge), men jag har på alla ställen fått höra att det inte går att få tag på Nars i Sverige längre. Så nu är min fråga till dig (eller andra kunniga) var man hittar att beställa nars till hyfsat pris? Jag hittar det varken hos strawberrynet eller hqhair...

• tingtingeling

... och för att rapportera hur det går med min nya karriär som id-användare så är svaret nog "sådär".. har haft mailkontakt med justbeautydirect för att invänta att alla produkterna skulle finnas inne till en och samma beställning, men har inte fått kontakt nu på två veckor. Vet inte vad som felar... någon annan som inte fått svar från Jayne på sistone?

• vixen not a tramp

Jag har handlat nars på ebay.

Jag fick mail av henne igår, maila igen bara, jag vet att hon har mycket att göra just nu.

• Lianna

Jocelyn, jag har testat DiorShow Unlimited. Var in till en affär och frågade lite snällt om ett prov då jag inte har lust att köpa den oprövad då det trots allt rör sig om ganska mycket pengar. Fick ett prov och den var väl... bra... Har inte testat DiorShow "original" men visst gjorde den fransarna längre om än ingen stor WOW effekt. Lite kletig dock. Mina fransar är ganska långa men ack så raka och tunna. Volym mascaror funkar inte på mig utan jag kör med förlängande trots att jag har längd och denna var som sagt var bra men inte så mycket mer.

Däremot köpte jag en liten Lancome mascara från Tradera, Léxtreme, och jag håller med Flummig, den var jättebra!! Tyckte att den var bättre för mig än Dior, inte lika kletig och lättare att jobba med på mina spretfransar. Så jag röstar på den när det gäller förlängande.

Men gå in till en bra affär och fråga om de har prover, det är ju bra att kunna jämföra.

• jocelyn

Tack Lianna för rapport!

Jag har ju provat den vanliga DiorShow men jag tycker den är sån stor borste på så det tog ett bra tag innan jag bemästrat tekniken :)

Det som jag verkligen gillade med DS var doften som var GOD jämfört med i princip alla andra mascaror. Lätt att tvätta bort var ju också ett plus.

Lancôme tycker jag retar ögonen på nåt sätt, plus att de är knepiga att få bort om man inte har remover. Har testat Definicils och Amplicils, själva resultatet var väl helt ok men just kliandet var ingen hit.

Nä jag sörjer fortfarande maybelline one by one, det var den absolut bästa mascaran för mig. Gick att bygga på flera lager utan problem, gick att få bort enkelt men flagade aldrig osv osv. Idel fördelar.

• Liten med Mindre

hörde från jayne på just beauty direct i förra veckan senast, när jag fick min saknade borste.

Handlar annars i.d. på essentialdayspa.com - fast det kanske är dyrare än ebay? Har inte orkat jämföra.

• picachu

...är det nån annan som beställt därifrån?
    Hur är det med tull moms osv?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!