• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

Woho! Klart att du gjort rätt, Mia.Maria! :D Vilket bra pris!! Hoppas du gillar grejerna... Uppdatera mig på Well Rested sedan, är du snäll! (BE....homer drool)

Först när man applicerar kan Summer Bisque se lite mörk ut på vissa ställen (på mig iaf, fast inte under ögonen, utan om man tar väldigt mycket på något ställe), men då tar jag bara lite MV på så blir det super.

• vixen not a tramp

rocketqueen, You rock!

• Sesa

Nu har jag fått hem IDs Pure radiance! Påminner om Clear radiance men åt det guldiga hållet, supersnyggt är det. Hoppades få denna effekt av warm radiance men den gav mer färg. Warm radiance är mer blandning mellan rouge och highlighter. Pure radiance är mer som en guldig highlighter. Den och Clear radiance är favsiarna. Plus Rose Radiance men den är också mer åt rougehållet.

Sen beställde jag även ögonskuggan "Drama" från id. Grålila färg med massa skimmer i. Perfekt för oss med bruna ögon, framhäver brunt jättefint. Jättesnygg att sota fram kattögon med :) Blir inte för sunkig mörk som en del gråa skuggor kan bli

• Pepparmyntan

Sesa,

Hur andvänder du Clear radiance och Rose radiance? Andvänder du dem som rouge? På vilka delar av ansiktet applicerar du dem? Vilken sorts borste andvänder du till dessa?

• Sesa

Clear radiance använder jag dels innan foundation och sedan avslutar jag med den. Använder den över hela ansiktet innan foundation men främst kindbenen snygg som higligher under ögonbrynen.
    Rose radiance går att använda som en skir rouge eller som higligher över rouge :) Du kan även blanda genomskinligt läppglans med Rose radiance jättesöt färg på läpparna.
    Använder IDs Flawless rouge borste till radiance. Vet att många här på BT inte gillar IDs borstar utan föredrar smashbox men jag gillar ID borstarna.

• Pepparmyntan

Tack så mycket för ditt svar Sesa. Jag har varit sugen att prova dessa produkter men inte riktigt vetat hur jag ska göra med dem. Men nu ska jag nog prova dem nästa gång.

• vixen not a tramp

Nu har jag klickat hem två till BE foundations light och medium tan. Light att använda nu, och den andra till sommaren. Eller till resan jag hoppas vi gör i vår...drömmer...

Ingen annan som köpt nåt skoj?

Jag har köpt en superbra "globlinjeborste" från FACE oxå, ser ut som en målarpensel, ger väldigt bra resultat. Nu saknas bara en blending brush. Velar mellan smashbox, FACE och (tro det eller ej) BE egna. Vi får väl se vad det blir.....

Mina samples har FORTFARANDE inte dykt upp, GRRR, vill prova allt ju! Är särskilt nyfiken på clear radiance, nästan så nyfiken att jag köper den ändå, otestad....

Mitt strawberrypaket är på väg, ligger i STHLM och har gjort det flera dagar, vill ha!

• pickolina

Jag har återgått till YoungBlood istället för ID. Började med YB för några år sedan... Efter det har jag velat lite men hittar ingen ID nyans som passar.. YB har mycket större utbud och jag har en nyans som passar mig perfekt. Fst vad jag egentligen ville säga är att jag inte förstår varför ID inte kan ha lika smarta burkar som YB?! En burk där foundationen/pudret inte på något sätt kan fara runt i hela burken... Något de borde ändra tycker jag. Det går ju uppenbarligen att lösa om man vill.

• vixen not a tramp

Intressant! Det måste jag googla på!

YB kanske har patent på det burksystemet, för det låter ju onekligen mycket bra!

• pickolina

De har samma typ av hål som ID, men när man skruvar på locket så täpper locket till hålen så att det inte kan smita ut en massa och fara runt i burken. Jätte praktiskt!.. Hade glömt hur praktisk burken är, nu när den legat undalagd ett tag... Man kan lägga den uppochner, skaka den osv...inga problem... Me like! Ogillade just faktiskt det med ID´s burkar...

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!