• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Sesa

rocketqueen: Använder den som clear radiance tycker det blir naturligare resultat på mig än med CR. Har du provat glimmern Foliage? Ska vara "kakisotig"

• Sesa

Uppdatering på Bare radiance!! Ett riktigt bottennapp. Första besvikelsen från ID förstår inte ens att den ska ge skimmer! Ser ut som att den täpper till porerna och mattar ner hudtonen plus att man ser spacklad ut. Nej jag håller mig till CR som är grym.

• rocketqueen

Romansa, hänger inte riktigt med vad du menar med den sminkningen, men om det är en glitterliner du vill ha så har bland annat IsaDora flera, och det brukar ju finnas överallt! MUS har också...

Mia.Maria
    Åh, vad jobbigt det är när man verkligen måste ha någonting med en gång och det inte kommer...!
    Ah, glam blonde, låter bra...Inget för mig eftersom jag har mörkt hår, men Redken brukar ju vara kanon. Jag gillar Soft ends, hjälper verkligen och speciellt när man använt den ett par gånger. Jag tycker att det gör lite skillnad om man masserar in den ordentligt, känns som om att den ger mer verkan då.

tattar-Emma
    Har du rakt eller lockigt hår? Blir lättare att tipsa då... Kan ju ge ett par snabbtips iaf; för rakt hår - Redkens "Align", för en lockig frisyr - Goldwells "Move control".

Nya inköp: MakeUpStores Starlips lipgloss i "Casablanca", såå snygg röd (förstås!:D),
    www.makeupstore.se/usen/products/lips/starlips/casablanca

MUS cybershadow i "sable", en mellanbrun kanonsnygg skugga, passar många olika skulle jag tro.
    www.makeupstore.se/usen/products/eyes/cybershadow/sable

MUS cybershadow i den turkosa "breeze", riktigt fin utan att vara 80-talsgräll.

www.makeupstore.se/usen/products/eyes/cybershadow/breeze

...och ännu en från MUS, grå för sotade ögon, som jag inte kommer ihåg namnet på...

• Lilla Li

Jag blir lite nyfiken på hur ni alla sminkar er egentligen. Eller hur ni ser ut i håret. De som har möjlighet skulle väl kunna lägga upp bilder på ögon/ansikte/hår här så får man lite inspiration? ;)

• rocketqueen

Håller med Lilla Li! Skulle gärna vilja se bilder! Jag ska försöka få tillgång till en digitalkamera, hittills har jag bara en bild och den är från balen...men om ni är intresserade kan ni ju kolla på

www.makeupalley.com/account/pics.asp

(jösses! nu får ni se mig..! )

• Lilla Li

Ska gå hem och sminka mig fin och ta kort! :)

• Lilla Li

rocketqueen: Ooohh! SE! REDAN har jag mer förtroende för dig. Nu vet jag att du kan sminka dig bra! ;)

• picachu

ok, jag slänger ur mig frågan här istället!
    Bån som kan en bra foundation, inte täckande och lätt, som inte känns! Inte ID, jag har inte råd med den + borste.

• rocketqueen

Hehe, tack Lilla Li!

pichachu, hur mycket pengar vill du lägga? Helena Rubinsteins tycker jag är bra, men av de riktigt billiga tycker jag att L'Oreals är överlag bäst.

• picachu

rocketqueen:
    Mjo, jag har testat Loreals i omgångar och de är ok, men jag vill ha en superfoundation, så visst, jag kan tänka mig att gå upp till runt 300 plus/minus nån hundring.

hehe, jag visste att ni har koll här :)

Ni vet, den här målade känslan när man har foundation, den vill jag slippa. Det känns som att mina porer blir tilltäpta, och visst det ser snyggt ut, men känns så...kakigt.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!