• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Junibrud 07

Nej, det fungerar inte i alla fall

• picachu

rocketqueen: thänx a lot :D

• rocketqueen

Hm, konstigt att länken inte fungerar... Om jag håller muspekaren över min länk så ser jag adressen längst ner i listen över Start-fältet, men på Sesas länk ser jag bara en länk till "My pictures" på MUA...

• Sesa

rocketqueen: Skumt, för jag gjorde precis som du när jag la till länken...

• Pepparmyntan

Jag har följt tråden och tycker att den är jättebra. Har precis provat id för första gången och har köpt foundation och mineral veil. Jag är verkligen helnöjd med dessa produkter. Ni som kan detta

Vilken borste är bäst för mineral veil? Kan man köra med samma borste för både foundation och mineral veil?

Jag är också lite sugen på att testa id:s All over face color men har lite frågor.

Kör man den ovanpå sin mineral veil eller istället för mineral veil? Vilken borste andvänder ni till All over face color? Vilken All over face color är snyggast?

• picachu

nu har jag varit ute i djungeln och kollat foundation; tjejen tipsade om en Lancome-kräm, "Adaptive." Jag fick med mig en prov så nu får vi se om den funkar!
    Wiii! Det är ju roligt att shoppa de "finare" märkena, Loreal & Maybeline är ett minne blott :)

• Lilla Li

Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet från Lancomes Flash Bronzer? Jag och min sambo har använt den i ett halvår nu ungefär och vi är jättenöjda. Vad jag undrar är - går det att använda ett vanlig solskydd under/uppepå bronzern? Bronzern innehåller inget solskydd och jag vill normalt sett använda det varje dag. Skulle det förta bronzerns effekt eller vad tror ni? Solskyddet skyddar väl bara mot de dåliga strålarna, och bronzern påverkar ju bara pigmentet utan några skadliga strålar. Borde väl funka eller? Vilket tror ni man ska ta på först?

• Liten med Mindre

Tack snälla för alla bra tips om Smashbox-borstar. Fick hem mina (nr 19 samt concealerborste i miniformat) igår och prövade imorse - som att gosa med kattpäls. :) Jättemjuka och gav bra resultat med id produkter. Tänka sig att jag kan få stå och gosa varje morgon nu, utan att ha katt! :D

Köpte från Just Beauty Direct på ebay uk. Enda smolket ibägaren är att puderborsten jag också köpte inte var med i paketet. Har mejlat och klagat - får se vad svaret blir.

• Milou27

Det går alldeles utmärkt att använda solskyddsfaktor över Flash bronzer. Vad man kan tänka på är att det inte är så bra att använda solskyddsfaktor av billigare variant varje dag, utan använda den endast när man exponerar sig för sol. Det som skyddar i solkrämen är oftast ett ämne som inte är bra i långa loppet för huden och täpper till porerna( detta gäller då de billigare sorterna). Men vid sol går det finfint att ta på både och! :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!