• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Milou27

Rocketqueen: Aha,jättebra sajt! Tack

• rocketqueen

Älskar MUS, speciellt deras rouge, läppglans och ögonskuggor! På s. 27 i den här tråden finns en sammanställning av lite tips...

• rocketqueen

Sidan 28 var det visst...

• Milou27

Jag var på make up stores kurs i våras och ska gå igen om en vecka. Jag tycker de är kanon och har många fina ögonskuggor! Bra också med lite nya sminktips!:)

• Sesa

Älskar också MUS och deras smink. De har en mousserengöring i röd pumpflaska som doftar gudomligt fräscht inte så dyr heller runt 150 kr. Brukar använda MDs rengöring annars. Men den är använder jag efter en slitig dag i skolan eller en "bakisdag".
    Lämnar huden ren och fräsch och doftar som sagt underbaart!

• Pepparmyntan

rocketqueen,

Tack för svar. Jag ska kolla efter Bobbi Brown borsten.

• Stormis

Brudar; en snabb fråga (finns säkert på ngn sida eller på gamla trådar) MEN: vilken vattenfast mascara är bäst? Har testat:
    Helena Rubenstein - är mest nöjd med den, men tycker nog att den svärtar aningen under ögonen under en heldag.
    Kanebo 38 - sitter, men flagar och sitter ståenhårt vid borttagning, gillar den inte.
    Lancome - svart under ögonen under dagen (men det var länge sen jag testade)

Har ni proffs några tips?
    PS Gillar så smal borste som möjligt (har miniögon...).

• Romansa

Hejsan igen ni me fetkoll!
    Undrar en sak, ni har säkert beställt från strawberrynet en del, är ni säkra på att det är äkta, orginalsaker man får därifrån? Och inte bara proffsigt gjorda kopior a la Asien? Jag beställde tex ett juicy tube, på hemsidan stod det typ: cheap, because unboxed & made in US, på produkten står det made in France, men så skippas allt från HongKong. Tänkte bara om ni hade koll på detta, det är säkert äkta saker men ... lite misstänksam av mig, då jag rest så mycket i asien och sett såna fina kopior på just Lancome och Diorsmink etc. Och så en sak till, kanske uttjatat i hela NARS "orgasm"-vågen, men ett snyggt rouge för oss rötottar me lite fräknar? Vad tror ni? Åt det orangea hållet? Rosa/Brunt? Favvomärke? (som helst går att hitta lättare än ovan nämnda) Tusen tack tjejer...Hmm skulle jag kanske passa på och tipsa om nåt, Rockin Rio parfym, Nu Colour-makeup, skonsamt och snyggt, idomin-salva varje natt gör läpparna fina och mjuka dan efter och redo för röda läppstiftet...Å en sak till, vilken svensk sida är bäst att beställa ifrån tycker ni? Pulpstore, hudoteket, blush...? Åker till Tyskland snart, undrar om "taxfree" priserna är bättre än nätets? Brukar gå loss på flygplatser men kanske borde tänka om och handla mer från utlandet via datorn...eller kanske inte köpa så mycket smink alls,,aaa nejnej skojade bara.

• vixen not a tramp

Min erfarenhet av strawberrynet är att allt är äkta, jag är mycket nöjd!

• vixen not a tramp

Jag har gjort det igen! Köpt saker jag inte testat alltså...

Mina samples från USA försvann i posten, så säljaren har skickat nya. Hittade av en slump två av grejerna till bra pris på SBN, och själklart slog jag till. Det blev:

Bare Escentuals - i.d. BareMinerals Multi Tasking Minerals SPF20 ( Concealer or Eyeshadow Base ) - Summer Bisque 2.5g/0.08oz 128.00 128.00

1 Bare Escentuals - Maximum Coverage Concealer Brush - 146.50 146.50

1 Bare Escentuals - i.d. BareMinerals Eye Shadow - Well Rested 0.57g/0.02oz

Allt detta till det fantasiska priset av 314 kronor, som hittat! (Tack vare min loyalty bonus, annars hade det kostat 360 kronor tror jag)

Så passa på, BE grejerna brukar försvinna rätt fort, de har en rougeborste inne oxå till bra pris, MEN proffsen som testat BE borstar är ju inte direkt imponerade...

ÅH Rocketqueen, säg att jag gjorde rätt! Förresten, vilken fin bild du lagt in!!!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!