• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Låter ju riktigt riktigt bra!!!
    Kanon att du har hittat en perfekt nyans oxå, det är ju inte lätt...

• Charlo

Mindre!

Hur gick det med din puderborste som inte följde med paketet från Just Beauty Direct?

Nyfiken eftersom jag funderar på att beställa därifrån själv.

• pickolina

Ja det är en toppenburk. Hade glömt hur bra den faktiskt är.. :)
    Jag hade problem med att jag blev blank förut när jag anv YB men inser nu att det hade mer med min hudvård att göra...
    Jag är glad att jag fick ett ryck och tog fram min gamla burk för att testa. Nyansen passar mig perfekt.. Det är något jag haft problem med gällande ID... Så, nu är det YB som gäller igen... :D

• vixen not a tramp

Mindre!
    Det vill jag oxå veta! Har bara bra erfarenheter av att handla av henne, men alla kan ju tappa stinget...Här kommer hennes nya butik öppna inom kort.
    www.justbeautydirect.co.uk/

De två foundations som jag köpte ovan kommer från Tutti beauty, en annan bra ebaystore. I UK. De har ett riktigt stort BE sortiment.

pickolina
    Så det är YB och ole H som gäller för dig nu då? Kul att det funkar!

• pickolina

Mia.Maria
    Hark... Njae! Jag är HOPPLÖS! :D
    Jag anv faktiskt Dermalogica just nu, tro det eller ej... Vågar jag ju knappt erkänna, jag som var så frälst i OH... *s*

• Jezza

Hej!

Har en liten fråga om bare essentials foundation från id makeup..

Ni som använder det, känner ni er inte flottiga under dagen? Jag har ingen fet hy i vanliga fall men när jag använder id så blir den jättefet. (känns det som i allafall)
    Har även testat med mineral veil över men tycker ändå inte att det känns bra.

Har nån något tips? Lägger jag på den fel kanske?
    Har borsten som hör till och försöker att liksom dutta in pudret i huden. Kanske inte är så man ska göra?!

• Jezza

Oj, glömde..jag ser fet ut i huden också när jag har id på. Min sambo frågar mig alltid om jag är svettig.

Inte riktigt den effekten som jag vill uppnå ju.

• Pepparmyntan

Jezza,

Jag andvänder id makeup och mineral veil sedan en vecka tillbaka. Jag har inte märkt att min hy blir fet av den, tvärtom tycker att jag blivit mindre fet med id produkterna. Men vad som passar kan nog vara väldigt olika från person till person. Id kanske inte funkar nåt bra på just din hy.

• picachu

vet ni förresten om man kan få prover gratis på ID-återförsäljningsställen, eller är det så dyrt att man även måste köpa prover?

• Jezza

Hm, jo kanske är det så att den inte passar min hy helt enkelt..

Fattar bara inte varför det blir så, har ju ingen fet hy utan normal.

Konstigt!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!