• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • picachu

suck det är ett j*kla träsk det här med att hitta bästa delen på smink :(
    Kommer sluta med att jag köper en sunkkräm från Rimmel eller IsaDora :(

• Pnu

Hej alla! Vilken bra tråd detta är, så mycket bra tips och diskussioner. Är ny här och tycker detta verkar vara ett toppen forum :)

• Liten med Mindre

Picachu
    På essentialdayspa har jag alltid sluppit tull o moms.

Men det kanske var om bareminerals.com du frågade? Vet ej i så fall.

• pickolina

EDS-essentialdayspa är jätte bra och jag har aldrig råkat ut för att det fastnat i tullen jag heller....

• picachu

men är det nån som har erfarenhet av bareminerals.com? :) (min förra fråga var en följdfråga till den första men mindres inlägg kom imellan så det blev kosntigt..)

• Pnu

Ser att flera här har erfarenhet av id make up och att beställa på nätet. Kollade in lite priser och ser att det är rejält mycket billigare att handla på nätet. Har kollat på Just Beauty Direct, Colorful Sparkles och Naturally Flawless.

Någon som har handlat där och vet hur fraktkostnader och leveranstid ser ut? Undrar också det här med tullavgifer. Skulle vilja ha lite koll innan jag handlar på nätet för första gången

• tingtingeling

Mia.Maria

Tack för tipset om Tutti beauty. Nu har jag ÄNTLIGEN kommit mig för att genomföra mastodont-beställningen av id, och tutti beauty hade ju kalasbra sortiment! Har beställt smashbox-borstar från just beauty direct, och sen foundation fairly light, concealer bisque, mineral veil och clear radiance.
    Håll tummarna att jag satsat rätt! :)

• tingtingeling

... och att produkterna kommer snart för jag är väldigt nyfis! Och att det kommer samtidigt från båda försäljarna dessutom - svårt att använda borstarna utan produkterna men knappast bättre att försöka använda id utan borste!? :D

• vixen not a tramp

Happy to help!

Hoppas du blir nöjd, jag är väldigt nöjd med båda säljarna! Du verkar ha satsat på bra grejer oxå, bra val!

• tingtingeling

Hoppas jag också - lovar rapportera! :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!