• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • picachu

wii! Jag betällde ID foundation och borste från Ebay igår! I can't wait!

• Lianna

Pnu, jag har har ID foundation och Mineral Veil och jag tyckte precis som du i början, jag kände mig sådär nöjd. Men nu när jag har använt den ett tag så är jag jättenöjd. Det är som om jag och huden har vant sig. Den är ju inte jättetäckande men å andra sidan ger den ett naturligt resultat. Öva, öva, jag tror det är det som gäller.
    Lycka till!

• maljor

ni som antagligen kan lite mer om smink än vad jag kan - det här med primer, gör det verkligen att foundation sitter bättre eller är det ett färsöljningsknep bara? Och om det fungerar, vilken är bäst att satsa på då? MUS?

Sedan foundation - är det någon som har cliniques perfectly real? Håller den bra?

• maljor

tänk om man kunde stava oxå... försäljningsknep ska det ju stå

• Pnu

Lianna
    Japp, jag ska öva en massa :) Köper nog en annan borste som är lite mjukare, har i.d:s kabuki. Men jag känner på mig att jag blir nöjd när jag väl fått in tekniken. Ögonskuggorna och mascaran gillar jag som bara den.

• Liten med Mindre

Pnu,

Jag gick på rekommendationerna här och köpte en Smashbox nr 19 på nätet. Supermjuk och bra till id foundation tycker jag. Gosigt värre. :)

• Pnu

Mindre
    Ja, har också sett att många gillar den. Har faktiskt funderat på att köpa den och kanske någon borste till mitt puder. Blev helt övertygad nu :) Var köpte du din och minns du vad du betalade i frakt? Jag har aldrig handlat på nätet och har inte koll på tullavgifter och sådant.

• Liten med Mindre

Gick på MiaMarias rekommendation och köpte på ebay, JustBeautyDirect. Mitt första ebay-köp och det tog några veckor innan jag tog mod till mig och slog till.

£29.50 plus £2.50 i frakt för en nr 19 face & body brush och en nr 1 puderborste. Köpte även två mini concealerborstar för £9-10. Ingen extra frakt tillkom för dessa.

stores.ebay.co.uk/Just-Beauty-Direct_Smashbox-Studio-Cosmetics_Smashbox-Brushes_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ39925QQftidZ2QQtZkm

Först kom inte puderborsten med i paketet, men när jag mejlat och påtalat detta så kom den så fort det gick, utan problem.

Riktigt mjuka borstar, och de hårar lite alls lika mycket som id's egna.

• Pnu

Tack Mindre! Jag får väl samla mod...JustBeautyDirect har lite annat jag skulle vilja handla också. Men det blir helt klart nr 19 och nr 1.

• jocelyn

Tack mia.maria för svaret! Tjejerna skriver så snabbt här så man hinner ju knappt med att svara! :)

Nu har jag en till fråga!

Ni som använt BLINC mascara, vad tycker ni om den? Går den att använda ovanpå vanlig mascara? Jag tycker det låter som nåt verkligt smart inför själva B-dagen förutsatt att den fungerar alltså!
    Snälla fyll på med massor av åsikter!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!