• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Junibrud 07

Har inte varit här inne och läst på ett litet tag nu och har precis "uppdaterat" mig lite på vad som skrivits Vilken superdupertråd det är!!

Har en liten fråga också. Funderar starkt på att köpa foundation och mineral veil från ID, men läste nånstanns att det passar bäst för lite fetare hy - stämmer det?? Jag är ganska torr i min hy och framförallt under vintern. Tror ni att det kan fungera på mig ändå?

• Pnu

Junibrud 07,

Jag var och kollade på id makeup idag och då passade jag på att fråga om man kunde ha id om man var lite torrare i ansiktet. Hon sa att det var inga problem, snarare tvärt om. Id gör att huden blir bättre när man använt det ett tag, men man kunde känna att det "pirrade" lite i ansiktet i början.

Så det borde inte vara några problem för dig :)

• pickolina

Jag tycker tyvärr att man ser torrare ut med ID... Men det är självklart inte säkert att alla skulle uppleva det lika dant.

Jätte tack till alla er (speciellt jocelyn) som "tjatat" om hur bra YSL TE är... Inte hunnit testa tillräckligt mkt för att säga BU eller BÄ egentligen, men glatt överraskad till en början i alla fall.. :)

• tingtingeling

Nu har mina paket kommit från tutti beauty och just beauty direct, så att jag har vad som krävs för att bli id-addict! :)
    Min undran nu är till er som använder id - vilken skillnad gör ni på vardags- och festmakeup? Alltså vad använder ni för att hotta upp maken när det är dags för fest?
    ... och var är rocketqueen???

• vixen not a tramp

Jag har använt mina BE concealers nu i några dagar, och inte riktigt fått in snitsen...Än så länge regerar YSL men, ge mig en vecka eller två så kanske jag ändrar mig...

tingtingeling
    Va kul att grejerna har kommit!

Ja, VAR ÄR Rocketqueen???
    We miss you darling!!!

• tingtingeling

Mia.Maria

Hur är ögonskuggan well rested? Nyfiken...

• pickolina

Jag har för mig att jag läste någon stans att YSL bara säljs i nyanserna 1 och 3 i sverige?! Jag kan intyga att de säljs i alla tre nyanser..om någon skulle vara intresserad... De flesta shoppar väl ändå över nätet... *s*

• jocelyn

Jag har bara sett 1 och 3. Hur är nr 2 till färgen? Hade för mig att den var för de med mörkare hy...

• pickolina

Nr 1 är ljusrosa (vilket du redan vet så klart), nr 2 är ljusgul och nr 3 är för de som har mörkare hy... Tror att den oxå var åt det gulare hållet, kollade aldrig nyansen på huden utan bara på färgkartan. Eftersom jag är blek så testade jag bara 1:an och 2:an, de två som expediten tog fram...

• Camilla77

Måste bara fråga om någon annan upplevt att id ger finnar?? Jag upplevde i från början att mina finnar blev mindre men nu efter 6 månader så har jag fått mycket finnar och bara där jag använder id. Det är som små små prickar liksom. Jag har inte använd id på ett tag och det verkar försvinna. Tycker det är märkligt eftersom finnarna blev mindre i från början med id... Någon med samma erfarenhet???

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!