• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

pichachu, kan inget annat än att rekommendera ID för den där känslan... Det slår allt och ger precis den effekt du beskriver att du vill ha. Men, har du mycket att täcka eller räcker det med en väldigt skir foundation...kanske till och med att det räcker med en färgad dagcreme? (Lättare att tipsa när man vet lite mer...) Förresten, har du någon superbra produkt du vill tipsa om?

• Sesa

Fick hem mitt schampo från Kerastase somjag alltid använder och dyrkar. Men köpte TIGIs Bed head balsam lockigt hår. Har aldrig provat ngt annat än styling från TIGI. Spännande och så doftar balsamet gudomligt. Precis som alla deras produkter gör. Återkommer med recension :)

• picachu

Shit, jag har provat ID, och den känns verkligen sådär superskön, men... alla j*kla prylar man måste ha till som kostar skjortan! :)

Jag vill egentligen inte ha nåt heltäckande, bara "utjämnande." När jag solar så brukar jag få jämn ansiktsfärg, men nu täänkte jag haka på bleka, mörkhåriga, röda-läppar-trenden, och den kräver visst underhåll. Så kanske lite mer powerfull än en färgad dagkräm.

För övrigt, och jag är en lågbudgetmänniska vad gäller smink, så är Loreals produkter pålitliga :)

• rocketqueen

picachu, då tycker jag Helena Rubinsteins eller någon från Biotherm...

Sesa, länken fungerar inte!

• Junibrud 07

Rocketqueen och Sesa
    Jag får ingen av era länkar att fungera!!

• Sesa

Hmm konstigt att det inte fungerar! Gjorde du ngt särskilt när du länkade din bild rocketqueen?

• rocketqueen

Junibrud 07, hjälper det om du högerklickar och väljer "Kopiera genväg" (och klistrar in i nytt fönster), eller väljer "Öppna i nytt fönster"?

• rocketqueen

Nej, jag gick in på den och kopierade bara webadressen... Strange!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!