• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • gladkarin

Är det nån som kan tippsa mig om en bra maskara?
    Har liksom en del krav och den problem med maskaror.
    Jag har någorlunda långa fransar men tunna, så jag vill ha en som ger volym.
    Sen får den inte vara för våt, har nämligen ganska raka fransar som står rätt ut. Vill att dom skall hålla sig där när jag böjer upp dom och inte falla ner när jag satt på maskaran.
    Sen till det tredje, jag är fuktig el fet runt ögat så maskaran har en tendens till att falla ner på kinden. Vill inte har vattenfast maskara eftesom jag tycker den är jobbig att få bort.
    Att maskara kan var ett så stort problem...usch men för mig är det...
    Nån som kanske vet?

• gladkarin

Sen vill jag också tippsa!
    Olja håret är det bästa jag gjort för mitt hår.
    Tar några få pytte droppar i handlflatan av jojoba/mandel olja, gnuggar in det i båda handflatorna och tar i det i hårtopparna. Detta gör jag varje dag, oljan sugs in i håret och gör det inte fett. Men man får inte ta för mycket och inte i hårbotten.
    Även bra för frissigt hår och man har krulligt, jag har spikrakt men mitt hår älskar det.
    Mandel olja endast funkar också och kosta ca 40kr på Apoteket

• pickolina

jocelyn
    Mmm, jag hade ju så klart tänkt att gå och prova ut en bra nyans INNAN jag shoppade...men ibland (ofta) tar shoppingbegäret över och all sans försvinner... *s* Jag visste dock att #1 är mer rosa, #2 gulare och #3 mörkare (och oxå gulare om jag inte minns helt fel)...så jag valde att prova #1 i alla fall, pga att de concealers jag har hemma nu är lite för gula i tonen för mig... Tja, får hoppas på det bästa... :D

honungshy och kanelfräknar
    Handlade på strawberrynet.. Jag handlar oftast inte där pga att jag tycker att det är struligt om det fastnar i tullen + att det ofta gör det (enligt andra)..jag har bara handlat där en gång tidigare... Jag brukar shoppa på andra ställen annars... Dumt nog kollade jag inte ebay, men...får skylla på att jag var för trött och lite ivrig... :D

• rocketqueen

Sesa, det låter ju kalas! Vilken nyans har du på läppstiftet?

Mia.Maria, pickolina, Junibrud 07, TACK!! :D:D

honungshy och kanelfräknar: YSL är kanon! Lever upp till sitt rykte. Guerlain har en med samma koncept som också är bra.

gladkarin, jag gillar Lancomes "Hypnose" för volym... Du kan ju pudra med löspuder kring ögat så blir inte mascaran "rinnig".

• rocketqueen

gladkarin, finns mandelolja verkligen på Apoteket? Vore ju kanon...undrar för att jag inte hittar det i deras nätsortiment.

• rocketqueen

Nu har jag redan fått mitt Dior-läppstift!! Underbart! :D:D Riktigt snygg klarröd färg, rekommenderas varmt! Krämig formula som bara glider på och mycket pigment.

• rocketqueen

Tänkke bara ytterligare tillägga att MAC's Duo Fibre Brush #187 verkligen är kanon för ett airbrushat resultat. Om man "stryker" över hela ansiktet efter foundationen och/eller rouget så blir det supersnyggt.

• rocketqueen

Ni som beställt grejer från ID, har de kommit? Har ni provat?? :D:D

• Junibrud 07

Jag är ganska sugen på att beställa smink över Internet, men känner mig lite vilsen över hur det fungerar. Vad är paypal till exempel?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!