• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

rocketqueen
    Du har mail, svarade på ett gammalt mail till den adressen, har du samma???

Den som lever får se!

• förhoppningsis

Ni verkar ju ha koll, har inte läst hela tråden men är det nån som vet nått m "silkes olja" man har det mot torrt hår, alltså inte silikon droppar om jag har förstått det rätt...
    var kan man få tag på det billigt och vilka är bra?

• Sesa

Jaa nu har ID galningen beställt:
    Pure radiance
    BAre radiance
    rose radiance
    clear radiance
    Celstine

Väntar ivrigt på mitt paket!

• tingtingeling

Sesa
    ... väntar ivrigt på dina recensioner! :)
    Jag är just i tagen att beställa ett helt kit i.d. inkl smashbox-kabuki. Har provat ett litet "testkit" och det verkar vara produkter för mig... Så nu ska jag beställa bigtime! Får återkomma jag också!

• Sesa

tingtingeling:

Kommer absolut med en recension!
    Hoppas du blir nöjd med ditt id-kit det är enligt mig guds gåva till jorden! ;)

• Chiquita79

rocketqueen, eller någon annan:

när ni använder clear radiance, har ni dte under eller över foundation och MV?

har en burk hemma, men får inte till det..

• Lilla Li

Jag har små, små ådror som syns ibland på mina ögonlock - även om jag har mörk ögonskugga kan de "lysa igenom". Har ni något bra tips på hur jag kan dölja dem?

• rocketqueen

Chiquita79, jag har CR efter MV och innan foundationen.

Lilla Li, ta concealer på ögonlocken, eller foundation...

• Choklad och nötter

Lilla Li: Finns hudfärgade eye primers, till exempel Laura Merciers, MUS, Isa Dora, MAC etc.

• rocketqueen

I helgen köpte jag ett lipgloss (Liquid Lip Colour) från Body Shop, den rödaste nyansen, nr 11. Så otroligt snygg färg, alldeles tranbärsröd! Sitter länge och doftar mango. Rekommenderas, i varje fall i den färgen.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!