• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Modestie

Jag är här, läser och begrundar och tackar för alla tips

På Familjeliv finns det dock de som misstänker att e-baysäljare pytsar över oäkta mineralfoundations...att det är därför de har så låga priser....t ex den där colorfulsprinkles var det någon som var skeptisk till...fast jag ska nog beställa ändå. Jag tror knappast de tjänar på att pytsa över sämre varor i småförpackningar då lockas ju ingen att köpa större? Eller att de har dålig hygien...ja, jag vet inte...

• Modestie

Mia.maria: Ser framemot resencion

• vixen not a tramp

Modestie -Kul att du finns kvar här!

Nej, då vill väl ingen handla större burkar av dom?! Konstigt...Jag har inte handlat samples från dom, men visst ska man vara skeptiskt om något verkar för bra för att vara sant....

• tjejen0

det var tipstråd det var, eller hur?

Då börjar jag med att tipsa om min absoluta favorit mineralfoundation (mineralpuder), har testat i.d och den är verkligen inget mot mitt mineralpuder från Ypungbloods. Till vardags endast pudret i färgen Barely Beige och till fest lite Rica setting powder under. PERFEKT reslutat. Ngn ännan som använder?

andra tips då...hmmm...
    Tycker Maybellines Mascara Full n' Soft fungerar bra fast den är billig...

Ska funderar vidare om make-up tips så återkommer jag:)

• pickolina

Okej då måste jag oxå hoppa in då... Jag har oxå Youngblood + ID och jag tycker tvärtom, att ID är överlägset. Jag blir sååå blank/oljig i hyn med Youngblood.

• tjejen0

Ahaa! Där ser man! Har du testat just Rice Setting Powder under? Det tycker jag gör susen mot blänket! Men iofs har i många år använt alla möjliga (och omöjliga) produkter som skall matta huden, då även foundations och på ngt sätt blivit trött på det nu! Finns ändå inget som blir 100% blänkfritt tyvärr:P och det är ju inne att inte vara helt pudermatt nu;)

• pickolina

Nej pudermatt vill jag inte bli... Men jag är högblank i hyn, ser nypolerad ut jämt... *s* Nu pratar vi alltså inte om en fet/oljig hy utan "lyster" som det kallas...och jag måste matta ner som tusan för att få en naturlig lyster... Matt vill jag inte bli, det ser ju bedrövligt ut.

Hudvården är ju "A och O" för att bekämpa oljighet under dagen, det finns inget smink som kan fixa det.

Men med bra hudvård och ID över så håller sig min hy fin hela dagen, även utan mineral veil.

• Sesa

Hej vilken underbar tråd tjejer!

Ville bara flika in med en kommentar rörande skeptismen mot Colorful Sprinkles.
    Jag (och mina vänner) har beställt små och stora förpackningar av dem och varit HELNÖJD varje gång. Jag skulle kanske ta det där om falska produkter med en nypa salt.. Kan ju vara ett rykte som ID säljare satt igång eftersom ID är sjukt mycket billigare i USA. Men vem vet?

• rocketqueen

Hej Sesa! Du, var det inte dig jag rekommenderade någon Lancômemascara till? Hur gick det med den?

Ang. Colorful Sprinkles så är det jättemånga både på beaddicts.com och MUA som alltid beställer från dem och jag har aldrig stött på någon som klagat...

• Lianna

Vilken förlängande mascara tycker ni är bäst? Har läst bra om Kanebo 38 men finns den i förlängande? Diorshow lär också vara bra, är den det? Tacksam för alla era synpunkter!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!