• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

rocketqueen, hey, det är ju du som är The Queen, så är det bara....
    SÅ skulle det stå överst, inget annat!!!!

• Junibrud 07

Är det nån som brukar beställa på Strawberrynet.com? Det är ju sjukt bra priser där så jag är lite sugen Tar det lång tid innan man får sina saker??

• vixen not a tramp

Jag beställer därifrån hela tiden, det tar MAX en vecka att få grejerna.

Scana in kvittot, maila och du får eventuell tull tillbaka inbetalat på kontot från dom. Ett superbra företag!

• ninjan

alltså, den där "mirakelprodukten" pore minimizer blabla, från clinique.. varför är den så dyr? Eller är det bara i affären jag kollade i som den var hutlöst dyr? Där kostade den 44 euro, alltså nästan 400 kronor borde väl det bli. Är det ett normalt pris för den produkten, eller? Skulle verkligen vilja köpa den men känner att jag absolut inte har råd att lägga ut en mindre förmögenhet på en liten skönhetsprodukt! Finns det tro nån motsvarande billigare produkt?

• rocketqueen

tingtingeling, åh vad snyggt med din ögonfärg! Jag är inte så hemma på plommonfärger (än! :D), men jag gillar vinrött också...FACE' eye dust i "Dino" är supersnygg, den är inte så skimrande som MUS motsvarande heller. Har du kalla eller varma färger i hudtonen?

Mia.Maria, vi kan nog dela på den posten! :D
    Vanliga "Bisque" är ljusare och mer åt det rosa hållet, medan "Summer Bisque" (den jag har) är åt det gula hållet och lite mörkare i tonen. Well rested har jag inte provat, så den vet jag inte riktigt hur den är... Jag använder BE's stora concealerborste och den är jättebra (!), annars finns ju FACE och MUS också.

milkeyway, vilken av produkterna är det du menar?

• tingtingeling

rocketqueen

Jag har kalla toner i huden - fast samtidigt är håret åt det guldblonda hållet...
    Ger det dig några spännande idéer?

• rocketqueen

tingtingeling, jag är såå förälskad i bronsiga och guldiga ögonskuggor, och om du gillar det tror jag att det skulle vara snyggt att på ögonlocken fånga upp det guldiga i ditt hår, med en skugga som har guldstänk. MAC har en som heter "Woodwinked", en guld/bronsig som är jättesnygg. Motsvarande har FACE, nr 12, pearl...MAC's pigment i "Bronze" är också kanon. Olivgröna med guld är också fint, där har FACE också en snygg från pearl-serien.

• tingtingeling

Ah, spännande... Jag är sugen på att testa något nytt så det låter klart lockande! Kan man köpa MAC:s produkter någonstans till "extra" bra priser? Eller ska man traska in på typ Åhléns city i Stockholm?

• rocketqueen

Jag vet faktiskt inte, känns som att MAC är lite franchising och då borde det väl vara ungefär samma priser överallt.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!