• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • tingtingeling

Rocketqueen

Klart du kan svara, tar tacksamt emot hjälp från alla håll!
    Angående att täcka problemområden så poppar det upp lite knisslor framförallt ett par dagar i månaden... Som jag gärna skulle vilja dölja lite extra förstås. Tips?

• vixen not a tramp

Rocketqueen
    Tack för att du svarade!!!!

• rocketqueen

tingtingeling: ID:s concealer täcker väldigt bra, så den är klart värd att införskaffa om du gillar konceptet.

• vixen not a tramp

Rocketqueen
    Glömde att säga, eftersom det är DU som lärt mig typ allt jag kan om BE så är det ju rätt naturligt att du spread the word ännu mer! CRED!

• tingtingeling

okej... och med VAD lägger jag på den? Antar att jag behöver någon speciell aplikator till den också? (puh, det blir kostsamt att starta upp det här projektet, hoppas det är värt det!) :)

• rocketqueen

Jo, en syntetisk concealerborste med hårda strån (alltså inte mjuka som en rougeborste eller en ögonskuggsborste)...det är allt dyrt i början, min rekommendation är att du går och får en provsminkning på salong och sedan köper på Ebay. Jag tycker definitivt att det är värt pengarna!

Mia.Maria, du är för snäll!!! :D:D Du har ju också jättebra tips! Någon ny ögonskuggsfärg du provat på sistone..? Ögonskuggor kan man aldrig få för många av!

• tingtingeling

Mmmm.. har tänkt tanken! Har du tips på något bra ställe att provsminkas på? Är i Stockholm ganska ofta - bor i Uppsala...

Min sambo kallar mig för övrigt ögonskuggsfetischist - har en rejäl samling... Härligt att frossa i färger! :)

• rocketqueen

tingtingeling, har tyvärr inte något bra tips på ställe, känner inte till salongerna i Sthlm-/Uppsalaområdet så väl.

Ah, har du någon favoritögonskugga/-nyans?

• tingtingeling

Klart jag har! :)
    Jag har ögon åt det kalla gröna hållet (aqua säger vissa!?), tycker de framhävs bäst med plommonfärger. Jag gillar MUS "glam" och "diva". Har du andra att rekommendera som passar en sån som mig, kanske? Blond och ljus i hyn..

• vixen not a tramp

rocketqueen, hey, det är ju du som är The Queen, så är de tbra....

Hursomhelst. Jag har YSls radiant touch nu och gilalr den supermycket. Men som du vet är jag-man-vi alltid ute efrter något nytt och bättre. Har funderat mycket på BE concealer, men har inte riktigt satt mig in i vad man ska köpa. Vet att det finns olika "Bisque" och well rested. SÅ min fråga lyder:
    Vad köpa?
    Vilken borste? BEs egna eller någon annan?

Tror inte jag har köpt några nya skuggor på ett tag....

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!