• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Junibrud 07

abovo, vilken bra idé, det ska jag göra!

Mia.Maria - ja för visst borde det ju räcka om man inte vill ha det absolut heltäckande.

• Lianna

Rocketqueen!
    Jag hittade i mina gömmor i badrumsskåpet en ögonskugga i lite plommon/vinröd färg som jag hade glömt bort och som jag såg passade bra till det gröna i ögonen! Den som spar hon har....;) Men jag undrar vad jag skall ha som bas/higlighter till den? Jag brukar lägga en ljus skugga, mer åt det beiga, nästan benvita hållet under och sedan ta den mer "färgade" skuggan längs globlinjen. Men blir det för stora kontraster med beige/benvit mot det vinröda? Skall jag ta någon annan färg istället?

Tack än en gång för din hjälp! Du är underbar!!:):)

• Lianna

Måste ju tillägga att ni andra också är helt underbara som orkar med att tipsa och skriva här!! Det är en sådan rolig tråd!!:):)

• jocelyn

Ny fråga; det här med att måla på insidan av fransraden...dvs på den del av ögonlocket som är slemhinna har aldrig fungerat för mig, det bara retar, gör ont och ser förjä*ligt ut. Ofta står det som "tips" att man ska dra en ljus/vit kajal innanför fransraden för att se piggare ut men det kan jag inte.

Vad kan jag göra istället? Vill gärna få ögonpartiet att se fräscht ut men utan att ha grejer i ögat... Hur gör ni andra?

• ninjan

jocelyn
    För att få ögat att se piggt och vaket ut kan du pröva att måla men vitt på övre fransraden istället, alltså där man brukar lägga eyeliner. Och ett liter v i inre ögonvrån piggar också upp blicken!

• jocelyn

Så lite vitt eller ljust i inre ögonvrån är alltså tricket..hmmm.....ska se vad jag kan hitta för produkter till det här.

Tack för tips....ska jaga lite grejer och se om jag kan få till det där snygga "jag är så himla pigg jämt"-looken ;)

• Modestie

alltså, den där "mirakelprodukten" pore minimizer blabla, från clinique.. varför är den så dyr? Eller är det bara i affären jag kollade i som den var hutlöst dyr? Där kostade den 44 euro, alltså nästan 400 kronor borde väl det bli. Är det ett normalt pris för den produkten, eller? Skulle verkligen vilja köpa den men känner att jag absolut inte har råd att lägga ut en mindre förmögenhet på en liten skönhetsprodukt! Finns det tro nån motsvarande billigare produkt?
    -------------

Förra veckan hade mitt Åhlens små prova-på boxar från Clinique med b la 2 poreminimizer produkter med 15 ml/styck för runt 150 kr om jag inte minns fel. På så sätt kan du ju få prova dessa produkter och se om de är ngt för dig, om du vill komma lite billigare undan. Då ser du också hur dryga grejerna är. Kanske kan löna sig att köpa en produkt för 400 om den räcker i typ ett halvår elle rmer?

• ninjan

hm..problemet är då bara att jag är ganska långt i från ett åhlens..:( Finns inge sånt här.

• Modestie

Ajdå, har du checkat utlänska sajter då, för de brukar kunna ha 40% på varor....strawberrynet, lookfantastic, essentialdayspa t ex?

• rocketqueen

Lianna
    Jag tror att det är bättre med en grå, brun eller kanske mörkt grön skugga till den röda, om du inte vill ha den röda över hela ögonlocket. Guld är också fint till rött.

jocelyn
    Jag skulle nog skippa vit kajal på övre ögonlocket, kan lätt bli lite 90-tal... Istället, precis som milkeyway säger, måla ett "v" i inre ögonvrån, gärna med en pärlemorskugga. Applicera nära tårkanalen på undre ögonlocket, så nära du kan. Du kan också ta en highlighter och ljusa upp området från slutet av ögonbrynet och ner till kindbenet, i en kurvig linje.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!