• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • tingtingeling

Jag har nu fått hem en hög med små "prover" av i.d. - foundation i olika nyanser och concealern bisque. Nu är frågan - måste jag köpa hem en dyr borste för att kunna prova dessa med vettigt resultat som följd? Eller vad tror du/ni om att köra på en vanlig inte-alls-speciellt-dyr borste som jag använder idag (inget äkta hår där, inte)? OM jag ska köpa hem en inför detta, vilken är det jag ska satsa på? Smashbox-kabukin, är det den som gäller?

• rocketqueen

tingtingeling, egentligen måste du ha en bra borste för att resultatet ska bli så bra som möjligt. Jag rekommenderar Smashbox eller Bobbi Browns kabuki. Syntetiska borstar fungerar tyvärr inte till ID, de varken fångar upp eller distribuerar pudret på ett bra sätt.

• tingtingeling

Misstänkte det! Får ta tag i det projektet och beställa hem en ordentlig borste helt enkelt!

• rocketqueen

Hoppas du får tag på någon bra! Jag lovar att det kommer att vara värt det

• jocelyn

Jo jag förstår hur ni menar att man ska måla. Men någon pärlemorskugga blir det inte pga plåtmannen-effekten.

Kanske är enklare att använda YSL radiant touch bara? Jag brukar grunda ögonlocket med den för att jämna till färgen.

Är det någon som provat den nya -och hutlöst dyra- krämen Hylexin? Den ska vara mot just mörka ringar kring ögonen. Även Strivectin-SD anses ju vara bra mot detta problem.

Någon med erfarnhet av båda eller någon av krämerna?

• vixen not a tramp

Tyvärr ingen erfarenhet av krämerna, MEN jag brukar anväda YSLn just så, det ger ett piggt intryck! Hoppas du gillar resultatet!

Idag testade jag något annat, jag la på BE lightfoundation med pensel (syntet, ganska hård) som concealer och det blev riktigt bra! Tror nog att jag kommer köpa det ändå, velar fram och tillbka....

Hittade ett set med borste och concealer för runt £20. Känns som ett bra pris! Funderar på att beställa lite fler samples oxå, några olika rouge och well rested, kanske warmth oxå. Mycket man vill ha!

• vixen not a tramp

Det är den säkert! Jag har deras "vanliga" med skaft nr 19 den är supper!

• vixen not a tramp

Va tomt det var här då! Tråkigt

Jag har ett SBN paket att hämta, återkommer med recensioner!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!