• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

Har massa nya ögonskuggesamples från ID hemma, om jag skulle ta och prova dem ikväll... :D

• vixen not a tramp

Åh va kul! Var har du köpt ifrån?

• rocketqueen

Jag har faktiskt inte köpt dem, utan swappat till mig dem genom MUA! Känner du till det?

• vixen not a tramp

Nej, jag är inne ibland och läser, men inte mer..BERÄTTA!

• rocketqueen

Mia.Maria
    På MUA finns en avdelning som heter "Swap", där kan man byta produkter (helt nya eller använda kanske ett fåtal gånger) som man köpt och sedan ångrat sig eller inte tyckt om, t ex en ögonskugga som var fel färg, en parfym man inte gillade...allt möjligt! Man har en "swap list" där man skriver upp det man vill byta bort, och en "wish list" där man skriver det man önskar sig. Så kan man söka på produkter i både swap list och wish list och hitta någon som kanske vill byta med en. Då skickar man ett meddelande till den och frågar. Jag har haft möjlighet att prova SÅÅ många olika produkter på det här viset, oftast för att det är så att de man byter med skickar med "extras", alltså några extra saker som prover, parfymer (!!), annat smink... Nästan alla jag swappat med har varit väldigt, väldigt generösa. Man ger också "tokens", som är likadant som Ebays feedback, så att man ser vilka man kan lita på. Har man lika många bra tokens så skickar man oftast paketet samtidigt, annars skickar den som har minst först. Suveränt! Jag har också fått några "RAOK" (Random Act Of Kindness), där folk har tittat på ens wish list och bara skickat något de ser att man vill ha. (otroligt!)

• vixen not a tramp

Det låter ju helt fantastiskt! Varför visste jag inte detta INNAN jag slängde kartongvis (nåja, nästan...) med nya, testade, felköpta grejer...Måste kolla in det närmare!

ögonskuggan som du tipsade om Celestine verkar riktigt bra, just nu har man rätt stort behov av att se pigg ut!

Ska bli kul att testa deras "kånsiilers" (hur stavar man, hur komparerar man???)oxå, undrar om de slår YSL? Såg du listan med samples tidigare i tråden? Blev hela 10 stycken, tänk så kul när de kommer!! *sminka, sminka*

• pickolina

rocketqueen
    OJ, vilket bra tips! Tack tack.. :D Jag snor det jag med! ;)

• rocketqueen

Mia.Maria
    Ja, det är så bra! Har inte swappat på ett tag så jag har inte tänkt på det på länge...en annan bra grej är att man kan kolla sina tokens och komma ihåg alla härliga personer man bytt med! :D

Ja, Celestine är riktigt bra... Har du kvar din gamla sprayadress förresten? Jag mailar iaf till den nu, kolla snabbt! :D

Jag gillar som sagt både YSL och ID's concealers (?:D)...de skiljer sig åt lite dock, YSL är tunnare och mer ljusreflekterande medan ID's täcker mer. Se till att huden är ordentligt återfuktad innan bara. Wow, ja jag såg den!!! Du MÅSTE skriva om alla sedan! ;):D

pickolina
    Do it!! Det är kanon!! :D :D

• rocketqueen

Mia.Maria
    NOO! "Returned to Sender" står det nu...vilken diss! :D Om du vill kan du skriva din adress här eller maila den till rocketqueen@sverige.nu...

• Sesa

rocketqueen: Jaa älskar "true gold" har även heart som är lite åt lila syren hållet riktigt snyggt och framhäver mina bruna ögon.

Riktigt nyfis på celstine färgen alltså låter spännande!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!