• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Lianna

Kom på en fråga eller undran, Clear Radiance som bl a Rocketqueen använder som skulle vara ett askungepuder, kommer det från ID? Var in och sökte på Sephoras hemsida men hittar det inte. Eller heter det något mer?

• pickolina

Lianna
    Gällande Kanebo 38¤ så har de en nyare variant som är förlängande ja... Har inte testat den själv, då jag avskyr originalet. Många gillar den dock så testa och bilda dig en egen uppfattning.

• Lianna

Tack Pickolina, det skall jag göra! Glöm min fråga om clear radiance, jag fick mitt startkit från ID och då var det med en info DVD så nu vet jag vad det är!:)
    Däremot undrar jag om någon av er har testat deras ögonskuggor? Är de bra och värda priset, dvs sitter de bra? Funderar också på om ni har tips på något annat från dem som är bra. Är lite sugen på att testa lite saker från dem då de verkar bra.

• vixen not a tramp

Till Lianna om Kanebo 38
    Den är inte direkt suuuperförlängande, men ger fina naturliga fransar.

• Lianna

Tack Mia Maria för svaret!

• MrsGlantz

Hej alla!

Jag har inte läst igenom alla inlägg men min fråga är kort och gott:

Vilken mascara ska jag satsa på? Vill gärna ha lite förlängande effekt...

• vixen not a tramp

rocketqueen säger:

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

• vixen not a tramp

Mitt strawberrypaket gjorde mig nöjd som vanligt. Beige läpppenna från YSL (mycket bra!) versace bodylotion och ett set med mascara, ögoncreme och remover från Loreal. Jag gillar inte removern, men den kan man allltid ge bort!

Har precis klickat hem 9+1 samplekit med BE grejer oxå, det här köpt jag!
    BLUSH:
    fresh
    dusk
    golden gate
    beauty
    ALL OVER FACE COLOR:
    warmth
    well rested
    summer bisque
    clear radience
    true
    warm radience

Borde dyka upp om en vecka eller så, spännande!

Ingen annan som köpt eller testat nåt bra, eller dåligt?

• minchen

Jag fick ett tips hær på lancome hypnose..
    Tack! Det var precis vad jag søkte efter!

• tattar-Emma

Mia.Maria

Menar du att du köper provförpackningar? Var kan man göra det?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!