• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Jag köpte:

mineral veil-stor burk
    medium beige-först som sample, sen 2g burk
    medium tan sample (köper till sommaren)
    light sample- köpte sen 2g burk
    tinted mineral veil 2g burk

kommer köpa clear radience.

Alltså, kolla vilken foundation som verkar passa dig beronede på din hudtyp, och köp mineral veil. Köp inte deras egna borstar. EGENTLIGEN rekommenderar jag inget startkit utan att göra som jag gjorde, köpa samples och se om du gillar det och satsa på bra borstar.

Här kommer en färgguide:
    Fair (porcelain skin/neutral undertones)
    Fairly Light (porcelain to light skin/golden undertones)
    Light (light skin/golden undertones)
    Medium Beige (light to medium skin/golden undertones)
    Medium (medium skin/neutral undertones)
    Tan (deep golden skin/neutral undertones)
    Warm Tan (honey amber skin/neutral undertones)
    Medium Tan (medium golden skin/ golden undertones)
    Dark (medium to tan skin/ golden undertones; or light-complexion woman of color)
    Deep (darkest skin/ neutral undertones)
    Warm Deep (warm caramel brown skin/neutral undertones)
    Deepest Deep (rich espresso skin/deep golden undertones)
    Net Weight: 0.3 oz./ 9 g
    Active Ingredients : Titanium Dioxide 25%, Zinc Oxide 19.6%

• vixen not a tramp

Lite mer info:
    Traditional liquid, cream and pressed powder foundations have preservatives, fragrance oils, binders and other chemicals that can irritate skin and cause breakouts.

Bare Escentuals SPF15 Foundation is made from pure, micronised minerals with no additives ?zero irritants. Will not emphasise lines or wrinkles, it works wonders, yet looks like beautiful bare skin. If you hate the look and feel of traditional camouflage makeup, but want to cover your imperfections, rosacea or other skin conditions, we urge you to join the over 2 million women who swear by their Bare Escentuals.

Bare Escentuals achieves light, flawless coverage that looks and feels totally natural ? because it is.

Suitable for every skin type.

The colours are very forgiving but here is a general guide:

Fairly Light - for the very palest porcelain complexion

Light - For very light skin, has golden undertones; good for covering excessive redness

Medium Beige - a perfect medium, failsafe colour for most white, Mediterranean or light Asian skin

Tan - good for medium toned Asian skin, tanned White skin or Mediterranean skin. Has slightly red / brown tones

Medium Tan - Very deeply tanned skin, medium Asian skins with golden undertones

Warm Tan - A warmer tan shade. Dark - Lighter toned Black skin, darker toned Asian skin

Deep - Medium to dark Black skin

Warm Deep - Slightly darker and warmer than Deep

Deepest Deep - Rich colour for darker Black skin tones

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Du kan ju köpa mer än tre samples, för att testa även mineral veil, även om jag tor att man inte kan bli missnöjd med den, det är en riktigt bra produkt även om man inte vill använda BE foundation. Ebba Von S...tex använder det tilsammans med flytande foundation som löspuder.

OJ, va förvirrat jag skriver, hoppas du får ut NÅGOT av mina inlägg....

• tingtingeling

Man tackar, vilken service! :D
    Okej... så jag väljer ut den foundation som är trolig - gissar fairly light eller light på mig - och mineral veil. Är det en och samma borste (kabuki) för dessa två produkter?
    Om man har problemområden att täcka - är det någon annan produkt som skall läggas till då eller tar man bara ytterligare lite av foundation med kabukiborsten?
    många frågor blir det... :)

• Modestie

hudoteket.se kan man tydligen betsälla småprover också. Har dock inte etstat, maila och fråga kanske?

Kan man köra proverna med vanlig borte eller måste man köpa kabukiborste innan?

• Modestie

okej TACK Mia maria, men hur funkar det med betalning via ebay, betalar man i förväg via bakgiro?

• rocketqueen

Modestie: På Ebay betalar man ofta med Paypal, som gör det säkert för både köpare och säljare. Tyvärr måste man köpa en bra kabuki om det ska komma till sin rätt...men gillar man ändå inte ID så är en kabukiborste alltid bra att ha till puder, så jag tycker att det är värt det! :D

tingtingeling: Beror på hur problemområdena ser ut, vad är det du vill täcka? :D

Åh, Mia.Maria, nu svarar jag på frågorna som är till dig, men det är så roligt med smink och grejer!

Allmänt tips: Om man använder flytande foundation blir appliceringen så mycket snyggare med foundationborste! FACE och MAC har bra.

• rocketqueen

He, he...jag menar alltså inte att man måste köpa en kabuki om Paypal ska komma till sin rätt, utan om proverna ska se snygga ut på huden. Var lite snabb där. :D

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!