• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Hallonsylt

Rocketqueen tack så mycket för det lugnande beskedet :)

Men ändå, man ska buffa och swirla och en massa... Och hur vet man vilken färg man ska ha på mineral veil?

Lianna jag har också blå/gröna ögon och jag får mycket komplimanger när jag använder lila ögonskuggor. MUS har en ljuslila som jag brukar ha som highlighter Dolly tror jag att den heter och sedan en vanlig ögsonskugga som heter Velour. Det blir jättefint...
    Ett tips iaf...

• Modestie

Vilken smashboxborste är bra till ID då, de har ju MÄNGDER med borstar, t ex face brush, powder brush och andra namn. Kikade på www.eleven.se och det är ju lockande tat inte ta den som kostar närmare 500, men är den bra för att brosta och swirla med så...

• Meddelande borttaget
  • rocketqueen

jocelyn, visst är det roligt med smink! :D:D:D "Deep Throat" är lite mer åt det rosa hållet än "Orgasm", en riktigt snygg färg som passar till de flesta andra makeupfärger eftersom den är så naturlig.

Junibrud 07, mitt inlägg hamnade i filtret när jag la in en länk...du vet väl att ID heter Bare Escentuals? Kolla på det bland makeupmärkena på Strawberry.

Hallonsylt, den "vanliga" MV är transparent och passar alla.

Modestie, välj isf kabukin, "Face & Body Brush", nr 19.

• rocketqueen

Jag gillar MAC:s ögonbrynspensel och deras #187 "Duo Fibre Brush", den kan man blenda med så oerhört bra! Annars har jag läppensel och ögonskuggepenslar från FACE, de är också bra.

• Lianna

Tack igen Rocketqueen för tipsen!
    Tack Hallonsylt! Skall spana in ögonskuggorna du tipsade om! Öppnar en MUS affär imorgon där jag bor så jag skall bege mig dit.

• vixen not a tramp

Modestie
    Smashboxborsetn som är bäste till BE foundation är nr 19 "face and body brush"
    Jag har nr 1 puderborsten till MV och rougeborsten nummer hm?? Är det 16 kanske? tror bara det finns en.

KÖP INTE på eleven, det är mycket dyrare där! Köp från tex
    just beauty direct
    hos EbayUK, otroligt bra säljare med stort sortiment, både BE och Smashbox (och massor med annat). Hon är supertrevlig om man har några frågor och fixade en riktigt bra rabatt när jag handlade många grejer, utan att jag behövde be om det. Kan det bli bättre???

I en av länkarna ovan (i själva ämnesfönstret) finns adressen till en annan säljare, bluepam tror jag hon heter, hon har oxå lite smashbox sortiment.

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Jag köpte bara små samples, inget testkit. De små burkarna räckte riktigt länge, så det rekommenderar jag.

• vixen not a tramp

Här är hennes suveräna shop!
    stores.ebay.co.uk/Just-Beauty-Direct

Jag kommer fortsätta handla av henne tills Strawberrynet får in lite mer grejer, det är väldigt utplockat just nu.

Har man några frågor så svarar hon direkt, hon är riktigt hjälpsam.

• tingtingeling

Mia.Maria

Tack för tipset och länken! SKa kontakta henne. Får jag fråga vad du skulle köpa in som "nybörjarkit"? Jag har tänkt mig att testa id som underlag (ögonmake är jag nöjd med MUS nämligen) - men vilka produkter skulle du satsa på först?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!