• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Jag tycker att det irriterar något så fruktansvärt när man målar på insidan av fransraden... :(

• Stupid like a fox

Jag är sjukt hårintresserad och har varit det länge, men har bara nyligen öht börjat bry mig om smink (konstigt nog, annars hör det som jag uppfattat det ganska ofta ihop sådär!), så jag läser alla trådar med galen entusiasm (kan ju inte mycket om olika märken m.m. själv!).

Det jag funderade på nu är.. Skulle ni kunna skriva vilka olika borstar/annat ni använder när ni applicerar allt ni skriver om att ni applicerar. Typ som i guiden tipsade hon såväl om borstar som produkter vilket jag tyckte var super, för jag tänker mig att bra borstar borde vara superviktigt för ett juste resultat!

Har nyss beställt en (ray of light något hette den.. guldig) kabukiborste från smashbox som jag inbillar mig skall vara jättebra (haha, får hoppas att den lever upp till mina förväntningar nu och att jag klarar av att använda den..), men saknar precis allt annat i borstväg!

• ninjan

pickolina!
    Jag kom att tänka på dej när jag tvättade håret ( har ingen aning om varför :D )

Och jag tänkte att jag skulle testa en grej som kanske skulle passa till dej, då du inte ville ha mjukt hår.

Jag la i en mousse från osis, grip, heter den. Och så sprayade jag lite i hårrötterna (i fuktigt hår) Sen fönade jag med huvudet upp och ner, och enbart med händerna som redskap. När det var torrt fönade jag lite "den vanliga vägen" för att få benor och grejer på rätt plats. Och volym och strävhet blev det, kan jag lova :)

• pickolina

milkeyway
    AH, tack för tipset! :D Lät som något för mig! *ler*
    Inpackningar och mycket balsam är uteslutet för min del... Platt fall och omöjligt att sätta upp, bara glider ur... *skratt*
    Ditt tips lät verkligen i min smak... :D

• ninjan

så bra! :)
    Sitter här med en riktig lejonman, bara för din skull :D
    Men vad gör man inte för lilla pickolina :D:D

• bacon

Lianna,

Ja, märket heter REF. Det är tydligen ett svenskt företag, alla deras grejer är jättebra (de jag har provat iaf ;) )
    Kolla med frissan om hon vet!

• jocelyn

Så det är "tightlining" det heter som jag har pysslat med i alla år...där ser man!

Jag får aldrig ögonskuggor att sitta bra eller så ser det översminkat ut; alla är INTE vackra i sotat smink tyvärr. ;)
    Lösningen blev att bara applicera skuggan längs med fransarna på ögonlocket. Eventuellt gör jag linjen bredare ytterst för att skapa illusionen att även jag kan lägga på ögonsmink :)

• pickolina

Jag har hört att bleka inte passar i sotad make...men det kanske inte stämmer?!

• jocelyn

Hehe! Där har vi det! Jag har ju kall underton i huden, åt det rosa hållet. Det är inte utan att man ser lite "goth" ut när man försöker sig på sotsminkningarna då. Rött läppstift är också uteslutet pga dracula-effekten!

Hur ska jag egentligen göra för att slippa se ut som Marilyn Manson? Att använda massa bronzers är inte lösningen, glitter fungerar bara vid just "tightlining" annars blir det plåtmannen i trollkarlen från oz-varning... Hmmmm.

Hur får fräsch färg som INTE drar åt det röda hållet och skapa snygg ögonmake? Alla tips mottages tacksamt.

Jocelyn aka Marilyn Manson, aka Dracula aka plåtmannen, aka gothare...osv

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!